دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کسب رتبه اول در امتیازات نسبی بر اسا س شمار هیئت علمی و رسیدن به سه مقاله در ازای هر هیئت علمی توانست بالاترین رشد پژوهش کشور را بدست آورد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر پیمان ادیبی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش(25-19 آذرماه) با اعلام این مطلب تمرکز بر فن‌آوری و محصولات دانش بنیان با تشکیل 3 کارگروه و همچنین تغییر فضای علمی و فرهنگی دانشگاه با همگانی کردن پژوهش دانشجویی را ، از برنامه ‌های سال جاری دانشگاه در خصوص تحقیقات و فناوری، عنوان کرد.

دبیر اجرایی هفته پژوهش و مدیر فناوری دانشگاه نیز در خصوص برنامه‌‌های اجرایی دانشگاه در این هفته گفت: برای تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران منتخب دانشگاه که بیشترین برونداد پژوهشی، ثبت اختراع و بیشترین ارجاعات را داشتند،امروز یکشنبه 19 آذرماه، مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از محققان و فناوران در مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این هفته نیز دوره آموزشی در حوزه مقاله نویسی و مدیریت نشر علوم پزشکی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استادان و اعضای هیات تحریریه مجلات علوم پزشکی دانشگاه، از شنبه 18 آذرماه تا دوشنبه20 آذرماه در دانشگاه در حال برگزاری است .

دبیر اجرایی هفته پژوهش با اشاره به تجلیل از پژوهشگران استان در محل نمایشگاه‌های بین المللی(پل شهرستان)، افزود: در این نمایشگاه کارگروه علوم پزشکی استان که حائز شرایط محقق برتر هستند، دستاوردها و توانمندیها، کتاب‌های جدید، مجله‌های پژوهشی و مقالات را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

دکتر پسته چیان با اشاره به این موضوع که دانشگاه بزرگترین ناشر در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، تصریح کرد: این دانشگاه بیش از 15 عنوان مجله پژوهشی را به چاپ رسانده است که بسیاری از آنها نمایه یک، pub med و ISI هستند، همچنین در سال 90 بیش از 72 عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.

مدیر فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، راه اندازی و تاسیس آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه، تشکیل کارگروه گروه های شیمی ا ستان، کارگروه بیماری‌های منتقله بین انسان و حیوان، کارگروه فرآورده های غذایی، راه اندازی و تجهیز 2 مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز رشد علوم دارویی و نیز توسعه منابع انسانی را از جمله اقدامات مدیریت فناوری دانشگاه در توسعه زیرساختها عنوان کرد./ع

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، خبیر ، هفته ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.