مخالفان کويتي در نظر دارند در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني، شب قبل از آغاز به کار پارلمان جديد را در مقابل ساختمان پارلمان بگذرانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، فعالان کويتي ديشب در توئيتر از مردم خواستند شامگاه شنبه پانزدهم دسامبر را در ميدان اراده کويت تجمع کنند.
اين مخالفان بار ديگر بر درخواست خود براي انحلال پارلمان جديد تاکيد و اعلام کردند اين اقدام راهي مسالمت آميز براي بيان درخواست آنهاست.
ميدان مورد نظر که مخالفان کويتي آن را ميدان اراده مي نامند در مقابل پارلمان کويت واقع شده است. قرار است پارلمان جديد کويت روز شانزدهم دسامبر با حضور شيخ صباح الاحمد الصباح امير کويت گشايش يابد.
هنوز معلوم نيست آيا مقامات کويتي به اين گردهمايي مجوز خواهند داد يا خبر. مخالفان کويتي در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني بارها تظاهرات کرده اند.
مخالفان کويتي که شامل اسلام گرايان، ملي گرايان و ليبرال هاست انتخابات پارلماني را غير قانوني خوانده اند و به دليل تغييراتي که در قانون انتخابات داده شده بود آن را تحريم کرده بودند.
اقليت شيعه کويت که حاضر به تحريم انتخابات نشده بود موفق شد هفده کرسي از پنجاه کرسي پارلمان کويت را به دست آورد که تا کنون سابقه نداشت.
 کميسيون انتخابات ملي کويت مشارکت مردم در انتخابات را نزديک به چهل درصد اعلام کرده بود اما مخالفان معتقدند تنها بيست و شش درصد کويتي ها در انتخابات شرکت کرده بودند.

برچسب ها: بین الملل ، کویت ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار