مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ساماندهی 334 نفر نیروی امدادرسانی جاده ای برای ارائه خدمات زمستانی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  علی حیدریبا اشاره به آمادگی این نهاد برای ارایه خدمات در زمستان گفت: این تعداد نیروی انسانی متخصص در جاده ها یا پایگاه های امداد جاده ای حضور داشته و با ارایه خدمات از بروز مشکلات جاده ای ممانعت به عمل خواهند آورد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی خدمات رسانی به مسافران رمستانی را از وظایف سنگین خود می داند، تصریح کرد: با حضور این نیروهادر زمان برف و یخبندان مشکلات کمتری به وجود می آید و اگر هم مشکلی وجود داشت نیروهای جاده ای با سرعت عمل بیشتری این مشکلات را مرتفع می کنند.

حیدری از آمادگی 193 دستگاه ماشین آلات سنگین برای خدمات رسانی در جاده های استان خبر داد و افزود: این ماشین آلات برف روبی، نمک پاشی و ... را انجام می دهند تا به دلایل آب و هوایی و بارش برف و یخبندان هیچ ماشینی در جاده های استان متوقف نشود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به ضرورت استفاده از نمک در زمان برف و یخبندان اضافه کرد: برای استفاده از نمک در جاده های استان مخازن نمک تعبیه می شود تا اگر نیاز به این مواد وجود داشت بتوان از آنها برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی هشت هزار و 500 تن نمک ذخیره سازی کرده است، ادامه داد: به دلیل سخت گذر و کوهستانی بودن نمک پاشی الزامی بوده و برای ممانعت از یخ زدگی جاده های مواصلاتی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت/ع.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.