دبیر فدراسیون شنا كسب جایگاه دوازدهمی تیم واترپلوی جوانان ایران در رقابتهای جهانی در استرالیا را حاصل حمایت مسولان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، محسن رضوانی دبیر فدراسیون شنا ضمن بیان این مطلب گفت: مسابقات جهانی واترپلو از سطح كیفی بالایی برخوردار است و این كیفیت در تمامی رده های سنی نیز وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت:به اعتقاد من در چند بازی می توانستیم عملكرد بهتری داشته باشیم،اما این نتیجه نیز نشان دهنده پتانسیل بالای واترپلو كشور است. در مسابقات جهانی سال گذشته یونان تیم ایران به جمع 12 تیم برتر دنیا راه یافته بود و این برای دومین بار است كه توانست این موفقیت را تكرار كند.

البته همین حضور نیز تجربه مفیدی برای این جوانان به شمار می رود كه جا دارد از نظر مساعد مسولان رده بالای ورزش و جوانان تشكر كنم چرا كه اگر این حمایتها نبود این تیم برای اعزام با مشكلات فراوانی روبرو می شد.

نباید به كسب عنوان بهترین تیم آسیا قانع باشیم كاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو در ادامه افزود: در این مسابقات تیم كشورمان در میان تیمهای آسیایی مقام نخست را بدست آورد،اما نباید به چنین جایگاهی قانع باشیم،بی تردید آنچه كه باید مد نظر داشت این است كه تیم فعلی بدنه اصلی واترپلوی بزرگسالان ایران در آینده را تشکیل خواهد داد و باید شرایطی را فراهم کنیم تا موفقیت‌های واترپلوی ایران در عرصه بین‌المللی تداوم داشته باشد.

ما برای این تیم و نفرات جوان و مستعد واترپلوی ایران برنامه میان مدت و بلند مدتی داریم كه ثبات مدیریت در فدراسیون می‌تواند به اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت کمک کند. امیدوارم که بتوانیم با یک برنامه‌ریزی چهار ساله شاهد حضور تیم واترپلوی ایران در المپیک 2016 باشیم. این مهم دست یافتنی است و واترپلوی ایران چنین پتانسیلی دارد كه باید با یك برنامه ریزی صحیح این پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل كرد.

وی در ادامه با تقدیر ازحمات کادر فنی تیم واترپلوی جوانان خاطر نشان كرد:جا دارد از كادر فنی، سرپرستی و مربیانی که پیش از این برای آماده سازی بازیكنان زحمت كشیده اند تشكر كنم،به اعتقاد من همه مربیانی كه از سال گذشته و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در اندونزی برای این تیم زحمت کشیدند، در این موفقیت سهیم هستند.

انتظار داریم شناگران ركوردهای ملی را كاهش دهند دبیر فدراسیون شنا با اشاره به اعزام دو شناگر كشورمان به مسابقات جهانی مسافت كوتاه تركیه افزود: در شنا هدفگذاری بلند مدت فدراسیون بر روی جوانان با رویكرد كسب نتیجه دربازیهای آسیایی 2014 كره و دستیابی به ركورد ورودی مسابقات المپیك 2016 است. در همین راستا و به منظور كسب تجربه مسابقات جهاني دو شناگر جوان كشورمان شامل ؛جمال چاووشی فر و افشین عسگری كه پر امتیازترین شناگران کشور در دو دوره رقابتهای انتخابی تیم ملی بودند، برای حضور در مسابقات مسافت كوتاه قهرمانی جهان در استانبول ترکیه انتخاب شده اند و فردا دوشنبه راهی این مسابقات می شوند و ما اميدواريم اين دو شناگر با آتيه كشورمان بتوانند حضور شايسته اي در این مسابقات داشته باشند و ركوردهای ملی را در مواد تخصصی خود ارتقا بخشند./با
برچسب ها: شنا ، ایران ، واتر پلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار