معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان گفت: بر اساس ضوابط شهرسازي طرح تفصيلي جديد شهر منوط به حفظ و مرمت بناهاي تاريخي، كاربري هاي مسكوني، فرهنگي، اقامتي، پذيرايي، تفريحي، رستوران، اداري و دفتر كار، فروشگاه صنايع دستي و كتابفروشي براي بناهاي تاريخي مجاز است و تامين پاركينگ در بناي تاريخي مجاز نمي باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مسعود نريماني با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در اين راستا به منظور حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي و براي جذب سرمايه بخش خصوصي در بافت هاي تاريخي جهت توسعه گردشگري پايدار، عوارض ريالي براي بناهاي تاريخي رايگان شده است.

وي افزود: در صورتي كه بازسازي، مرمت و بهره برداري از بناهاي تاريخي نياز به احداث الحاقات جديد داشته باشد در صورت تاييد، حداكثر تا ۳۰ درصد اعياني بناي تاريخي به صورت خدمات جانبي (غير تجاري) مرتبط و در صورت حفظ كالبد تاريخي بنا، عوارض صدور پروانه ساختمان جهت الحاقات مربوطه شامل عوارض پذيره، عوارض كسري پاركينگ، ارزش افزوده رايگان است.

معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان اظهار داشت: استفاده تجاري از بناهاي تاريخي به صورت فروشگاه هاي صنايع دستي و فرش دستبافت، كتابفروشي و خدمات فرهنگي و هنري، اقامتي، پذيرايي و رستوران و دفتر كار مشمول اين مصوبه مي شود اما ساير استفاده هاي تجاري و همچنين استفاده كارگاهي، صنعتي و انبار را شامل نمي شود.

نريماني عنوان كرد: اين بسته حمايتي تشويقي، اجرايي شده و ملاك عمل شهرداري است كه منجر به حفاظت حداكثري و مرمت تاريخي بناهاي تاريخي و همچنين رونق و توسعه گردشگري پايدار با محوريت بناهاي تاريخي خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، بناهای ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.