طرح زمستانی سال 91 امروز با حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امداد و نجات هلال احمر، سازمان اورژانس کشور، امداد خودروها، شهرداری ها و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در رزمایش طرح زمستانی سال 91 گفت: در 27 استان و 111 گردنه و ایستگاه برف گیر کشور طرح زمستانی آغاز می شود.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: حدود 90 هزار تیم عملیاتی ثابت در قالب 19 هزار تیم خودرویی در سراسر کشور فعالیت خود را در طرح زمستانی آغاز کردند.

مومنی با اشاره به کمک رسانی 200 هزار نفر از نیروهای از راهبران محلی و بازرسان نامحسوس در طرح زمستانی اظهار داشت: امسال حدود 12 درصد تیم عملیاتی نسبت به سال گذشته به ظرفیت موجود طرح زمستانی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم سفر در زمستان کاهش می یابد تصریح کرد: دستگاه های مربوطه از دو ماه گذشته با یک برنامه منجسم این طرح را آغاز کرده اند.

وی گفت: در دو طرح زمستانی گذشته حدود 1100 انسان کمتر کشته شده اند یعنی در زمستان سال 89 و 90، 25 درصد کشته ها نسبت به سال 88 کمتر کشته شده اند.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: پلیس با کسانی که تجهیزات ایمنی و معاینه فنی نداشته باشند برخورد جدی خواهند کرد.

مومنی خاطر نشان کرد: هموطنان برای کسب آخرین وضعیت راهها می توانند به صورت شبانه روزی از طریق شماره تلفن 882555 از آخرین اخبار مطلع گردند.

* افزایش 45 درصدی تجهیزات امداد و نجات جاده ای

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امسال تجهیزات جاده ای 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مظفر گفت: در طی نه ماه نخست، زمان طلایی اعزام نخستین تیم برای رسیدن به سر صحنه حادثه به 8 دقیقه و 33 ثانیه کاهش یافته است.

وی گفت: امداد و نجات هلال احمر آمادگی خدمت رسانی به 40 هزار اسکان اضطراری، 20 هزار درمان اضطراری، 80 هزار تغذیه اضطراری برای کسانی که در برف و کولاک مانده اند را دارد.

وی با اشاره به آموزش 18 هزار نیروی امداد و نجات اظهار داشت: 1172 پایگاه موقت و سیار در بخش های مختلف ارائه خدمت می کنند.

وی همچنین به امداد رسانی 12 پایگاه هوایی با 17 بالگرد در بخش امداد و نجات خاطر نشان کرد: کسانی که دچار مشکل شده اند می توانند با شماره تلفن های 147، 110 و 115 تماس بگیرند./ز

برچسب ها: سفر ، زمستان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار