مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان اظهار داشت: با وجود اين كه شهرداري مسئوليت مستقيم براحياء بافت هاي تاريخي ندارد اما اين نهاد تمام تلاش خود را به كار بسته است تا داشته هاي تاريخي اين شهر حفظ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسين جعفري با بيان مطلب فوق گفت: شهرداري مسئوليت مستقيمي براي احياي بافت هاي تاريخي ندارد اما در مواقعي كه نياز بوده از جمله براي احياي ميدان امام علي(ع)، بازار بزرگ و ميدان امام (ره) وارد عمل شده و در بسياري از موارد ديگر نيز كمك هاي نقدي داشته است.

وي افزود: در حال حاضر هدف اصلي شهرداري شناخت ادوار تاريخي و مهم تر از همه دوره هايي است كه اصفهان در آن به عنوان پايتخت انتخاب گرديد و در سطح كشور تاثيرگذاري خاصي داشته است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان تصريح كرد: مرمت خانه هاي تاريخي در ادوار مختلف از جمله فعاليت هاي اين سازمان محسوب مي شود و در ماههاي اخير به منظور تشويق شهروندان براي ورود به اين عرصه تسهيلاتي در نظرگرفته شد تا با تشويق شهروندان كمبودها دراين بخش جبران شود.

جعفري تاكيد كرد: هم اكنون بسته هاي حمايتي و تشويقي براي حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي تهيه و با تصويب در شوراي اسلامي شهر، اجرايي شده است.

وي از مصوبه شوراي اسلامي شهر در مورد معافيت بناهاي تاريخي كلانشهر اصفهان از عوارض هاي تعمير، ترميم و نوسازي سخن به ميان آورد و اظهار داشت: بلامانع بودن الحاقات جديد به بناهاي تاريخي با رعايت شرايط، بهره برداري و استفاده تجاري از بناهاي تاريخي صرفا به صورت فروشگاههاي صنايع دستي و فرش دستباف، كتاب فروشي و خدمات فرهنگي و هنري، اقامتي، پذيرايي و رستوران و دفتر كار به منظور جذب سرمايه گذار بخش خصوصي در بافت هاي تاريخي مصوب شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، شهرداری ، بافت ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.