ايدز درمان قطعي ندارد ، با استفاده از رعايت نكات بهداشتي و دارو مي توان طول عمر بيمار را افزايش داد و كيفيت زندگي آنها را بهتر کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان کارشناس مسوول مبارزه با بیماریها شهرستان نطنز گفت: آموزش از مهمترين راهكارهاي پيشگيري انتقال بيماري ايدز است كه بايد در اين زمينه با آموزش هاي جامع در زمينه خويشتن داري در زمان تجرد ، وفاداري به همسر ، خودداري از مصرف مواد مخدر تزريقي ، از ابتلا به اچ اي وي محافظت کرد.

رضا اشرفی اظهار کرد: ايدز يك بيماري است كه توسط ويروسي به نام اچ اي وي منتقل مي شود که به تدريج قدرت دفاعي بدن را ضعيف مي نمايد و فرد مبتلا به انواع عفونتها و سرطان دچار مي شود و در نهايت منجر به مرگ مي گردد.

کارشناس مسوول مبارزه با بیماریها شهرستان نطنز افزود: علائمي مانند لاغري مفرط ، تب مزمن بيش از دو هفته و اسهال بيش از يك ماه از وجود ويروس در بدن میتوان بر شمرد .

اشرفی اضافه کرد: ميانگين 10 سال براي بروز و ايجاد ايدز وجود دارد كه با برخي از آزمايش ها مانند اليزا ، وسترن بلات ميتوان به وجود اين بيماري پي برد .

وی مهمترين راه پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي آميزشي (ايدز) را پرهيز از روابط جنسي خارج از حريم خانواده بر شمرد و تصریح کرد: آموزش از مهمترين راهكارهاي پيشگيري و انتقال بيماري ايدز است كه بايد در اين زمينه با آموزش هاي جامع در زمينه خويشتن داري در زمان تجرد ، وفاداداري به همسر ، خودداري از مصرف مواد مخدر تزريقي مي توان از ابتلا به اچ اي وي محافظت کرد.

این کارشناس مسوول مبارزه با بیماریها خاطرنشان كرد: يكي از مخاطرات نگران كننده آلودگي در زمان بارداري مادر به ويروس اچ اي وي است كه به تبع آن باعث انتقال بيماري از مادر به فرزند و موجب گسترش بيماري مي شود./س

برچسب ها: اصفهان ، نطنز ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.