فرماندار تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: متأسفانه برخی شبکه های ماهواره ای قبح مسائل اجتماعی اسلامی را شکسته و فرهنگ اسلامی را تخریب می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمود چمنی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان تبریز که گفت: با توجه به مدرنیته شدن ارتباطات و تأثیر رسانه ها در تبادل فرهنگی ملت ها، برخی شبکه های ماهواره ای قبح مسائل اجتماعی را می شکند و همین امر یکی از عوامل افزایش آسیب های اجتماعی و به دنبال آن افزایش آمار طلاق، ناهنجاری های اخلاقی و بدحجابی و بی حجابی در جامعه است.

فرماندار تبریز تأکید کرد: باید ادارات و سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش و صدا وسیما به دنبال ارائه راهکارهای مقابله با این آسیب های اجتماعی بوده و دو اصل اساسی امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا نموده و از ظرفیت های فرهنگی موجود استفاده کنند، هرچند بارها تأکید نموده ام امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه باید در این جهت به وظیفه خود عمل نمایند.

وی افزود: اگر تذکر لسانی در جامعه عمل شود، بسیاری از منکرات برچیده شده و بسیاری از معروفات بهتر از این عمل می شوند.

پیر سمساری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذبایجان شرقی ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: عامل پیشرفت و تحقق تمدن نوین اسلامی، عدم تقلید از غرب و فرهنگ غربی است.

وی افزود: مسائل خانواده در حوزه زنان، در ابعاد حکومتی جنبه استراتژیک دارد و حل آسیب های اجتماعی مربوط به این حوزه همچون اعتیاد و طلاق، خواستار یک اراده جمعی و ائتلاف بزرگ فکری است.

پیرسمساری علت عمده طلاق های شهرستان تبریز را با توجه به تحقیقات صورت گرفته، تأثیر شبکه های غربی ماهواره ای، اشتغال زنان و خالی بودن خانه ها از حضور فیزیکی و عاطفی زنان، میزان تحصیلات متغیر زوجین، دخالت های بی مورد خانواده های طرفین، عدم آگاهی زوجین از ازدواج و شناخت کافی از همدیگر دانست.

وی تصریح کرد: همانطور که مردم و رسانه های جمعی در بحث حمایت از انرژی هسته ای مقاومت خود را نشان دادند، باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز به همین منوال وارد عمل شده و با طرح برخی مسائل احکامی و مهارت های زندگی در رسانه ها و جهت دهی به سازمان های مردم نهاد و تمرکز روی رفتارهای فردی، به طور آگاهانه و جدی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی حرکت کنند./س

برچسب ها: شبکه ، ماهواره ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.