سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از این پس دیگر ما وام چند صد میلیارد تومانی در حوزه پست بانک نخواهیم داشت چراکه انجام این کار مشکلات فراوانی را در بازپرداخت این وام‌ها برای وزارتخانه به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علی نیک‌زاد در مراسم تودیع و معارفه سرپرست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: ارتباطات، زیر ساخت فناوری و اطلاعات است و این خدمات در ارتباطات زیر ساخت جدیدی را به فناوری اطلاعات می‌دهد.

وی افزود: فناوری، موجب عدالت می‌شود و از طریق گسترش فناوری از جمله گسترش بانکداری الکترونیک و ‌تجارت الکترونیک و ارائه این خدمات به مردم به خصوص در نقاط محروم می‌توانیم عدالت را در کشور اجرایی کنیم.

سرپرست جدید وزارت ارتباطات و اطلاعات با بیان این که گسترش "فاوا" باعث کاهش ترافیک است، تصریح کرد: با توجه به این که کشور ما دارای 1331 شهر است و حدود 60 تا 70 درصد از مردم در شهرها سکونت دارند و 45 درصد مردم در کلانشهرها حضور دارند. گسترش فاوا و مباحث این چنینی موجب کاهش رفت و آمدهای فیزیکی مردم و همین طور موجب کاهش ترافیک شهری در کلانشهرها خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به جنگ سایبری در جهان خاطر نشان کرد: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که جنگ‌های سایبری حرف اول را در تمام روش‌های جنگی می‌زند که فاوا با داشتن امنیت گسترده در این امر موجب کاهش اثرگذاری این روش جنگی بر کشور شده و ما نیز بر ارتقا امنیت و گسترش آن تلاش خواهیم کرد.

وی ترانزیت فناوری اطلاعات را از جمله فعالیتهای مهم در این وزارتخانه دانست و عنوان کرد: ترانزیت فناوری اطلاعات باید با توجه به موقعیت استراتژیک کشور در منطقه از اهمیت بیشتری برخوردار شود و هم چنین در امر ترانزیت ترافیک بین المللی باید تلاش‌های بیشتری برای گسترش آن صورت پذیرد.

سرپرست جدید وزارتخانه ارتباطات  و فناوری اطلاعات با بیان این که فعالیتهای بسیار گسترده ای در این وزارتخانه انجام پذیرفته اذعان داشت: از پروژه‌های مهی که می‌توان اشاره کرد شبکه ملی اطلاعات و شبکه یکپارچه سازی اینترنت ملی و... است که ادامه این روند نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا به سرانجام رساندن آن‌ها شاهد بالندگی و استقلال هر چه بیشتر کشور باشیم.

نیکزاد درباره وام‌هایی که در این وزارتخانه پرداخت شده است، گفت: از این پس دیگر ما وام چند صد میلیارد تومانی در حوزه پست بانک نخواهیم داشت زیرا انجام این کار مشکلات فراوانی را در بازپرداخت این وام‌ها برای وزارتخانه به وجود خواهد آورد.

سرپرستوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت و هم اندیشی متخصصان حاضر در این وزارتخانه بتوانیم روند رو به رشد این وزارتخانه را همانند قبل ادامه دهیم و مشکلاتی را که در سد راه وجود دارد را یک به یک کنار بزنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تودیع ، معارفه ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار