معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئيس مركز ملي فرش ایران، همچنین از توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای قراردادن بافت فرش در زمره مشاغل سخت و زیان آور خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، آقاعلیخانی، امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه فرش در شهرستان اهر گفت: بیمه قالی بافان و یا آمادگی نمایندگان برای عضویت در فراکسیون فرش مجلس نشان از حمایت دولت و مجلس از فعالان در تولید فرش می باشد.

وی، گفت: اعتبارات اختصاص یافته در حوزه فرش دست باف در سال نزدیک به 20 میلیارد ریال می باشد اما با وجود حجم زیاد بافندگان در حوزه فرش دست باف این اعتبارات کافی نیست.

رئيس مركز ملي فرش ایران، آموزش بیش از 5 هزار نفر، چاپ کتاب چند زبانه برای بازاریابی خارجی، توافق با صدا وسیمای استان برای تولید برنامه در حوزه فرش، اعزام هیئت ها به خارج از کشور و کمک های بلاعوض برای مناطق زلزله زده را از کارهای انجام شده و یا در حال انجام در حوزه فرش در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

آقاعلیخانی، همچنین از آمادگی مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت 6 درصد یارانه برای تسهیلاتی که بانک های استان آذربایجان شرقی برای بافندگان فرش می پردازند خبرداد.

وی، همچنین از آمادگی مركز ملي فرش ایران برای تجهیز در صورت تأمین فضای آماده برای نمایشگاه های دایمی فرش از سوی مسئولان خبرداد.

آقاعلیخانی، از فعالان در حوزه فرش اعم از تجار، اتحادیه ها و تولیدکنندگان خواست در بافت فرش در کنار کمیت و کیفیت به نیاز روز بازار نیز توجه کنند./س

برچسب ها: توافق ، وزارت ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.