معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال 42 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های اشتغال خانگی به استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز رحیم‌زاده امروز در جلسه بررسی سند اشتغال و توسعه کار‌آفرینی اردبیل با بیان اینکه امسال 42 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های اشتغال خانگی به استان اردبیل اختصاص یافته است،افزود:‌ با این رقم اعتبار قادر هستیم برای 10 هزار متقاضی فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی ایجاد کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود که اقشار آسیب‌پذیر از قبل این تسهیلات بتوانند درآمدی پایدار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پارسال نیز 40 میلیارد تومان اعتبار استانی برای ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در بحث مشاغل خانگی اختصاص یافته بود گفت: با همراهی و همت بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی 8 هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شد.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اشتغال به عنوان جدی‌ترین مباحث جامعه و یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه رو به جلو یاد کرد و افزود:‌ بر همین اساس سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور و به تبع آن استان اردبیل نیز پارسال با همراهی تمام دستگاه‌ها و بهره‌گیری از توان کارشناسی این دستگاه‌ها انجام شد.

رحیم‌زاده گفت:‌ در این سند اشتغال که به صورت پنچ ساله تدوین و طراحی شده جایگاه و مقصد نهایی مشخص شده و ما در شان مردم منطقه می‌توانیم بر اساس این سند به سمتی حرکت کنیم تا نرخ بیکاری کاهش یافته و فرصت اشتغال و کار‌آفرینی فراگیر فراهم آید.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه افزود: بر اساس سند اشتغال کشور هر سال یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود که بر همین اساس برش منطقه‌ای، استانی و شهرستانی نیز تعیین و ابلاغ شده استب/.

برچسب ها: اردبیل ، مشاغل ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.