مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: تا پایان مهر سال‌جاری، تعداد بیمه‌شدگان اصلی این استان، بالغ بر 268 هزار نفر بود که با احتساب افراد تبعی بیش از 840 هزار نفر از خدمات تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  سازمان تأمین‌اجتماعی، کیومرث طهماسبی با اعلام این خبر افزود: در یک سال گذشته با افزایش شناخت و آگاهی مردم نسبت به خدمات تأمین‌اجتماعی و حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی از گسترش پوشش‌های بیمه‌ای شاهد رشد چشمگیری از متقاضیان بیمه‌های خاص بوده‌ایم.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 12 هزار و 500 نفر از بیمه‌شدگان استان، بیمه‌پرداز بافندگان قالی و زیلو هستند که رشدی بالغ بر 67% داشته است.
طهماسبی با تأکید بر اینکه 58 درصد جمعیت استان مرکزی تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی است، افزود: همچنین مددجویان کمیته امداد با بیش از 2200 نفر (رشد 85%)، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد با حدود 7200 نفر (رشد 5%)‌، بیمه اختیاری با 9900 نفر (رشد 19%) و رانندگان حمل و نقل و بار مسافر با 16200 نفر (رشد 9%) نسبت به مهر سال گذشته مواجه بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 45 هزار نفر از مزایای بلندمدت تأمین‌اجتماعی در استان برخوردار هستند، گفت:‌ هم‌اکنون همه اقشار جامعه می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی سراسر کشور تحت‌پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار بگیرند.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: تا پایان مهر سال‌جاری، حدود 24 هزار کارگاه صنعتی، تولیدی و صنفی، حدود 4200 نفر به عنوان مجریان خوداشتغالی و زنان سرپرست خانوار و 10هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت‌پوشش چتر حمایتی تأمین‌اجتماعی بودند./ف
برچسب ها: تامین ، خدمات ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار