استفاده از نخ دندان نقش موثری در کاهش ابتلا به پلاکهای میکروبی ایفا می کند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر علی فروزانفر، عضو مرکز تحقیقات بیماریهای دهان فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نخ دندان موجب برداشتن 75 درصد پلاك میكروبی  می شود، اظهار داشت: نخستین جای تجمع میكروب‌ها و پوسیدگی، بین دندان‌ها است كه می‌توان با كشیدن نخ دندان به دیواره‌های بین دندان موجب تمیزی دهان شده و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری كنیم.

دکتر علی فروزانفر با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان با مسواك و نخ دندان ممكن می‌شود، خاطر نشان کرد: باید توجه داشت مسواكی كه استفاده می شود  نرم باشد، زیرا با مسواك زبر و فشاری كه بر سطح دندان كشیده می‌شود، تحلیل لثه و سایش سطح دندان افزایش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص ویژگی‌های دندان و لثه سالم اظهار كرد: لثه با رنگ صورتی، كنگره‌ای شكل بودن دندان و سفتی لثه نشانه سلامتی دندان و لثه قرمز، افزایش حجم لثه، خارج شدن دندان از حالت كنگره‌ای و خون‌ریزی هنگام كشیدن نخ دندان نشانه بیماری لثه است.

استادیار دانشگاه دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد رژیم غذایی را در سلامت دهان و دندان مهم دانست و عنوان كرد: استفاده از مواد غذایی حاوی قند ، نوشابه های گاز و فست فودها از عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت دهان و دندان به شمار می رود.

وی با بیان اینكه پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شایع‌ترین بیماری‌های عفونی دهان است، اضافه كرد: برای نگهداری دندان‌ها هرچه بیشتر از میوه و سبزیجات و پروتئین‌ها مخصوصا در اطفال كه دندان‌ها در حال رشد هستند، استفاده شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار