استان هاي خراسان رضوي، كردستان، كرمانشاه، گيلان، از جمله استان هاي هستند كه تاكنون آمادگي خود را براي ميزباني فجر سي و يكم اعلام كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ مهدي حقيقي مدير امور استان هاي جشنواره در گفتگويي با اعلام اين خبر افزود: در صدديم همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران در استان هایی که امکان و شرایط برگزاری جشنواره را داشته باشند اين رويداد سينمايي به صورت همزمان برگزار شود.
وي ادامه داد: امسال به دلیل تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی 35م م و  اكران دیجیتال فیلم ها در سالن هاي سينمايي در انتخاب استان ها قطعا، دشواري هاي وجود دارد كه تعامل و مساعدت جدي تر مديران استاني اعم از استانداري ها و مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي را مي طلبد.
مدير امور استان هاي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر خاطر نشان ساخت: تا این تاریخ از بین استان های کشور فقط، 6 استان شامل: استان هاي خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، قم و استان گیلان به تجهیزات فنی مورد نیاز در سالن هاي سینماها برای نمایش فیلم های جشنواره مجهز هستند.
وي با بيان اينكه  استان های خراسان رضوی و اصفهان سابقه و تجربه برگزاری جشنواره فجر را دارند اضافه كرد: استان هاي فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان که سابقه برگزاری جشنواره فجر را در سال های گذشته داشته اند، متاسفانه سینماهای این استان ها فاقد تجهیزات فنی مورد نیاز می باشند و با توجه به آمادگی موسسه سینماشهر برای همکاری در این خصوص با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي با مسئولان و مديران این استانها مذاکره کرده ایم تا در صورت تمایل هر جه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.
حقيقي گفت: امیدواریم در شرایط کنونی با توجه به علاقمندی مدیران استان هاو فاكتور برخورداري اين استان ها از امكانات پخش ديجيتال در سينماها، جشنواره سي و يكم فيلم فجر را در سطح هشت استان كشور برنامه ريزي نماييم.
شايان ذكر است؛ سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار می‏نماید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار