نیروگاه تلمبه - ذخیره ای سد سیاه بیشه با ظرفیت یکهزار مگاوات ، پاسخگوی افزایش مصرف برق کشور در زمان پیک است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس امور بودجه زیربنایی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در بازدید از کارگاه سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه ، گفت : هم اکنون عملیات اجرایی نخستین نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور در سیاه بیشه به مراحل پایانی رسیده است.

داودی افزود : طرح سیاه بیشه یکی از طرح های مهم ، پیچیده و حساس در صنعت نیروگاهی کشور است که با ابتکار و پشتکار عوامل اجرایی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وي  تصریح کرد : نیروگاه تلمبه - ذخیره ای سیاه بیشه طرحی قابل افتخار برای کشور است که در مراحل پایانی از پشتیبانی مجموعه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برخوردار خواهد بود.

رئیس امور بودجه زیربنایی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین به برنامه ریزی دولت برای رفع مشکلات مالی طرح های بزرگ از جمله نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه اشاره کرد و گفت : دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز اینگونه طرح ها از تمام ظرفیت های قانونی استفاده خواهد کرد.

مجری طرح سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه نیز در این بازدید گفت : برای اجرای این طرح تاکنون 11 هزار و 109 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

اخوان اصل افزود : بر اساس برنامه پیش بینی شده ، نخستین واحد این نیروگاه در دی ماه امسال ، دومین واحد تا پایان امسال و دو واحد دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشاه در 125 کیلومتری شمال تهران و در مسیر جاده کرج - چالوس در استان مازندران در حال ساخت است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.