گفتگوي باشگاه خبرنگاران با يکي از مخالفين طرح تشکيل شوراي عالي انتخابات

کافي بودن نظارت شوراي نگهبان در زمينه تخلفات انتخاباتي/ نيازي به تشکيل شوراي عالي نيست

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: اگر تخلفي در امور انتخاباتي صورت گرفت، ‌دادستان کل با انتقال پرونده تخلف به دادگاه،‌ به آن رسيدگي مي‌کند و در اين زمينه نظارت شوراي نگهبان طبق قانون اساسي کفايت مي‌کند و نيازي به تشکيل اين شورا نيست.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به يکي از مواد اصلاحيه قانون انتخابات مبني بر تشکيل شوراي عالي انتخابات،‌ اظهار داشت: نمايندگان مجلس در طرح‌هاي مختلفي که براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري ارائه مي‌دهند بايد متوجه باشند که خلاف قانون اساسي پيشنهادي ندهند.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: اين طرح‌ها تنها باعث مي‌شود وقت مجلس،‌ شوراي نگهبان،‌ صداوسيما و مردم گرفته شود.

وي بر همين اساس تصريح کرد: قوه مجريه رييس ستاد انتخابات کشور است و اگر تخلفي در امور انتخاباتي صورت گرفت، ‌دادستان کل با انتقال پرونده تخلف به دادگاه،‌ به آن رسيدگي مي‌کند و در اين زمينه نظارت شوراي نگهبان طبق قانون اساسي کفايت مي‌کند و نيازي به تشکيل اين شورا نيست.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با اشاره به اين نکته که تفسير برخي نکات نامفهوم قانون انتخابات از جمله مدير،‌ مدبر و رجل سياسي بودن به عهده شوراي نگهبان است نه قوه مقننه،‌ تأکيد کرد: تنها تفسير قوانين عادي به عهده مجلس است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار