استاندار اردبیل از تصویب بالغ بر 540 میلیارد ریال طرح توسعه کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اکبر نیکزاد دیروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان گفت: از این میزان بیش از 270 میلیارد ریال توسط بویژه بانک کشاورزی انعقاد قرار داد شده و 230 میلیارد ریال نیز تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: البته از بدو فعالیت این کارگروه طرحهای توسعه بخش کشاورزی معرفی شده به بانک کشاورزی بیش از دو هزار و 560 میلیارد بوده که تاکنون تقریبا یک پنجم این رقم مصوب شده است و کمتر از یک دهم آن پرداخت شده است.

استاندار اردبیل همچنین از تصویب 27 طرح بالای 500 میلیون ریال در استان خبر داد و گفت: بیله سوار و اردبیل هر کدام چهار طرح، مشگین شهر، کوثر و نیر هر کدام دو طرح، نمین و خلخال هر کدام شش طرح و یک طرح از گرمی مصوب شده است.

نیکزاد همچنین افزود: بیشتر این طرح ها مربوط به احداث انبار مکانیزه سیب زمینی، خرید ادوات کشاورزی، پرواربندی گوساله، پرورش ماهیان سردابی و پرورش مرغ گوشتی است.


وی در خصوص طرحهای زیر 500 میلیون ریال مصوب در کارگروه های شهرستانهای استان نیز متذکر شد: در این زمینه 109 طرح در فاصله دو هفته گذشته با اشتغالزایی 112 نفر توسط کارگروه ههای شهرستانها مصوب و به بانکهای عامل جهت ارایه تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

نیکزاد گفت: این طرحها به تفکیک شهرستانها شامل شهرستان سرعین یک طرح، در اردبیل 9 طرح، خلخال 28 طرح، بیله سوار 17 طرح، پارس آباد 47 طرح، نیر هفت طرح مصوب شده است.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان به فراوانی طرحهای متقاضیان و ارسال آن به بانکها اشاره کرد و افزود: عمده طرحهای احداث و توسعه باغ، پرورش گاوشیری، احداث دامداری کوچک روستایی، پرورش زنبور عسل، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و توسعه مکانیزاسیون، تجهیز داروخانه دامپزشکی و کشت گیاهان دارویی بوده است/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.