همزمان با آغاز هفته پژوهش از 14 دستاورد پژوهشی در حوزه های مختلف علمی رونمایی می شود.

قادری فر، دبیر هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  هفته پژوهش امسال از شنبه 25 آذر ماه آغاز و تا تاریخ پنج شنبه 30 آذر ماه به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی در خصوص شعار هفته پژوهش امسال افزود: پژوهش تقاضا محور و تولید دانش بنیان زیر بنای اقتصاد مقاومتی شعار هفته پژوهش امسال است.

قادری فر برنامه های هفته پژوهش را به اختصار بیان کرد و گفت: در روز شنبه همزمان با آغاز هفته پژوهش سیزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار می شود چنانچه از 14 دستاورد پژوهشی در حوزه های مختلف نیز رونمایی می شود.


وی اظهار داشت: جدید ترین یافته های علمی در نمایشگاه دستاورد های پژوهشی ارائه می شود چنانچه دومین فن بازار با ارائه محصول دانش بنیان پارک های علم و فناوری که به مرحله تجاری رسیده است نیز امسال ارائه می شود.

قادری فر تصریح کرد: نمایشگاه تجهیزات پژوهشی سطح داخل با حمایت از بعضی از شرکت های دانش بنیان نیز در هفته پژوهش ارائه می شود.

** تجلیل از دانش آموزان پژوهنده در هفته پژوهش

قادری فر در ادامه گفت: در روز یکشنبه و دوشنبه یعنی 26 و 27 آذر ماه سومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری با حضور 20 اندیشمند خارجی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

وی افزود: نشست دبیران کمیته پدافند غیر عامل با توجه به مباحثی در خصوص زلزله و همچنین نشست اتحادیه انجمن های علمی سراسر کشور با حضور 43 معاون پژوهش و فناوری در این هفته برگزار می شود.

قادری فر تصریح کرد: همچنین جلسه کمیسیون آموزش تحقیقات برای تخصیص اعتبارات و البته نشست کمیته دائمی شورای عالی عتف همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به 38 طرح کلان ملی گزارش اولیه این طرح ها در قالب معرفی طرح های کلان ملی در هفته پژوهش ارائه می شود.

قادری فر در ادامه اعلام برنامه های هفته پژوهش گفت: تجلیل از دانش آموزان پژوهنده ، معلمان پژوهش گر و دیدار اصحاب علم با مراجع تقلیل برای تقویت جریان علمی در کشور از جمله دیگر برنامه های هفته پژوهش است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار