تعداد زیادی از بد افزارهایی که در محیط مجازی برای‌ آلوده کردن رایانه ها منتشر شده اند پلتفرم هاي جاوا را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده اند.

مهندس زهرا ریحانی، کارشناس IT در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  محبوبیت پلتفرم های جاوا و در کنار آن نبود برنامه ریزی جامع برای به روز رسانی برنامه های جاوا باعث شده است که هکرها آن را یک هدف نفوذ به رایانه ها محسوب کنند.

به گفته این کارشناس، انواع نسخه های جاوا بر روی بسیاری از رایانه های سراسر جهان نصب شده است ولی بسیاری از این برنامه ها به روز رسانی نشده و همچنین قدیمی هستند.

ریحانی تصریح کرد: نرم افزار Adob Acrobat Reader که برای مشاهده فایل های پی دی اف (Pdf) به کار می رود، بعد از جاوا، دومین هدف هکرها محسوب می شود همچنین در ادامه سیستم عامل ویندوز و اندروید گوگل به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

وی در پایان افزود: اگر چه حملات هکری برای سو استفاده از آسیب پذیری های جاوا طراحی شده اند اما در مقابل برای برطرف کردن بعضی از اشکالات نرم افزاری جاوا وصله هایی ارائه نشده است که بسیاری از کاربران این وصله ها را نصب نکرده اند و به همین علت به طور جدی در معرض خطر هستند./ح
برچسب ها: بدافزار ، جاوا ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار