در ادامه اقدامات مشابه باکو، این بار شخصیت شاعر بزرگ ایرانی « نظامی گنجوی» به طور تحریف‌شده به یک میلیارد و نیم چینی معرفی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه سحر، دولت جمهوری آذربایجان در ادامه سیاست تحریف تاریخ این جمهوری و ایران در سطح بین‌المللی، این بار مجسمه نظامی گنجوی را در پکن  پایتخت چین، تحت عنوان «شاعر جمهوری آذربایجان» نصب خواهد کرد.  
رسانه‌های باکو نیز گزارش دادند این مجسمه  در پارک چائویان که یکی از پارک‌های بزرگ پکن است، نصب خواهد شد. در این پارک، مجسمه‌های شعرا و شخصیت‌های بزرگ ملت‌های مختلف نصب شده است و همه روزه ده‌ها هزار نفر از جمله توریست‌های خارجی، از این مجسمه‌ها دیدن می‌کنند.   
پیش‌تر نیز به «ابتکار» دولت باکو،  مجسمه نظامی گنجوی به عنوان صرفا «شاعر جمهوری آذربایجان»؛ در شهر رم ایتالیا  نصب شده بود که در معرفی این شاعر ، فارسی بودن آثار گرانقدر نظامی و پیوند تاریخی جمهوری آذربایجان با ایران،  نادیده گرفته شده است.
دولت جمهوری آذربایجان در چارچوب سیاست هویت‌سازی فرهنگی – تاریخی برای این جمهوری، با کنار گذاشتن ریشه و پیوند تاریخی مشترک این جمهوری با ایران ، شخصیت‌ها و مفاهیم تاریخی را  به شکل تحریف شده به دنیا معرفی می‌کند. باکو طی سال‌های اخیر با بهره‌گیری از افزایش درآمدهای نفتی‌اش انتشار کتب و مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی برای تحریف تاریخ را  گسترش داده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار