تماشاگران فوتبال در سراسر جهان و در آسيا اغلب وسايل خاصي را مورد استفاده قرار مي دهند که در اين جا قصد داريم به برخي از آنها اشاره کوتاهي داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تماشاگران فوتبال که از آنها به عنوان يارهاي دوازدهم ياد مي شود هميشه نمادهاي خاصي در فوتبال هر کشور هستند آنها نمايانگر فرهنگ ملي تيم هايشان مي باشند.

در بسياري از کشورهاي دنيا اين تماشاگران وسايل و ابزار خاصي در دست دارند که آنها را از ديگران متمايز مي کند به طور مثال تماشاگران ژاپني اغلب پرچم هاي بسيار بزرگي بر دست دارند که در طول بازي تيم خود آنها را تکان مي د هند و يا در مواقع حساس بالا مي برند، اين پرچم ها که گاهي به صورت متحدانه برافراشته مي شوند فضاي جالبي از آنها در ورزشگاه ها به وجود مي آورند فضايي که نشان از همبستگي آنها در تشويق تيمشان دارد به ويژه در مواقعي که تيم ملي آنها در يک بازي حساس مقابل حريف قرار مي گيرد اين عادت ويژه آنها مي تواند به يکي از جذابيت هاي بازي تبديل شود.



هواداران کره اي نيز وسايل جالبي به کار مي برند اين دسته از تماشاگران اغلب در ديدارهاي حساس تيم خود بادکنک هاي بلند و استوانه اي شکل در دست دارند، اين بادکنک ها نيز به نوعي همبستگي آنها را در تشويق تيم خود نشان مي دهد به ويژه زماني که تيم آنها جدال سرسختانه اي با حريف داشته باشد.

چيني ها استاد استفاده از طبل هاي کوچک و بزرگ هستند آنها اغلب به صورت منظم و يا با يک ريتم خاص بر روي اين طبل ها مي کوبند و در مواقع حساس تر و يا در مواقع آرام بازي صداي طبل چيني ها بيش از هر چيز به گوش مي رسد.

در منطقه غرب آسيا اما صداهايي به مراتب بلندتر و آزاردهنده تر به وسيله وسايل خاص و شيپورهاي عجيب و غريب توسط هواداران توليد مي شود، در اين دسته از تماشاگران آنها که به نوعي ليدر هستند بيشتر با فشردن هوا بر اين شيپورها صداهاي بلند و گاها گوش خراشي را به وجود مي آورند که فضاي رعب انگيزي را براي تيم حريف به وجود مي آورد.

البته استفاده از چنين شيپورهايي در کشور ما و بيشتر توسط ليدرهاي از پيش تعيين شده انجام مي شود، اين ليدرها و بوقچي ها بيشتر خود به عنوان راهنماي شيپورزنندگان کوچک تر مي باشند.

استفاده از شيپورهاي خاص با صداي بلند و عجيب در جام جهاني سال 2010 نيز توسط هواداران آفريقايي انجام شد، شيپورهايي که گواهي از علاقه آنها به تيم ملي و تشويق متحدانه و همه جانبه از تيمشان بود، اين شيپورها اگر چه براي حريف فضاي رعب آوري را به وجود مي آورد اما براي تيم خود نوعي اميد و انگيزه محسوب مي شود.

برخي از تماشاگران نيز با رنگ کردن صورت و يا استفاده از ماسک و بنرهاي تبليغاتي و پرچم ها و شعارها در سکوها حاضر مي شوند که البته موردهاي ذکر شده در اين گزارش نسبت به ساير موارد با اهميت تر مي باشد./مح
برچسب ها: تماشاگر ، ژاپنی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار