استاندار اردبیل گفت: كمبود نقدینگی در كشوربا وجود اینكه به عنوان تهدید مطرح است می تواند به فرصت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه كارگروه فنی استان اردبیل افزود: كمبود نقدینگی در عین اینكه تهدیدی برای اقتصاد است می تواند با تلاش در جهت كاهش وابستگی به نفت به فرصتی استثنایی برای كشور تبدیل شود.

وی گفت: ما باید تلاش كنیم تا درآمدی جدای بودجه نفتی بدست آوریم و در این جهت هم اكنون فرصت مناسبی برای این منظور به وجود آمده و باید از این فرصت حداكثر بهره را ببریم.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اینكه تخصیص اعتبار در همه استان ها به یك میزان صورت می گیرد، بیان كرد: تنها بعضی موارد خاص وجود دارد كه به صورت ویژهااعتبار به آنها پرداخت می شود.

نیکزاد افزود: تامین نقدینگی پروژه راه آهن اردبیل- میانه از آن جمله است و وزیر راه و شهرسازی و ریاست جمهوری حساسیت ویژه ای به این قضیه داشته و بر تكمیل این پروژه اهتمام ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اینكه پروژه احداث اورژانس اجتماعی شهرستان اردبیل كه تاكنون به صورت پیمانی اجرا شده به وضعیت امانی تغییر پیدا می كند، افزود: این پروژه تاكنون 45 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و تنها 30 درصد از كل اعتبار آن تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل همچنین گفت: عملیات كارشناسی بلوك هایی كه از نظر مقاومت سازه ای در پروژه مسكن مهر میراشرف مناسب نیست، بدون توقف پروژه انجام و اصلاحات مورد نظر در انها صورت می گیرد .

نیکزاد در مورد فعالیت های پیمانكاری نیز اظهار كرد: فعالیت در زمینه های پیمانكاری، كارخانه داری و تولید بسیار سخت است و افرادی كه در این زمینه وارد می شوند باید توانمند باشند.

او افزود: دستگاه های اجرایی و مدیران كل نیز باید بدانند كه پیمانكار به مثابه بازوی اجرایی دولت است و كسی كه ضعیف و تازه كار است نباید وارد اجرای پروژه های سنگین شود.

استاندار اردبیل با بیان اینكه دستگاه ها و پیمانكاران باید طبق قراردادها حركت كنند، بیان كرد: هم دستگاه و هم پیمانكار باید به قراردادها پایبند باشند و دستگاه ها موظفند به صورت وضعیت پیمانكاران رسیدگی كنند و حداقل مبلغ تكلیفی را پرداخت كنند/س

 

برچسب ها: اردبیل ، کمبود ، نقدینگی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.