مديران سينما و وزارت ارشاد با حمايت نكردن از اكران برخي از فيلم ها و اقتدار نداشتن در تصميم گيري هاي خود نسبت به بروز اين اتفاقات كوتاه آمدند.

مصطفي كيايي كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت سينماي ايران با توجه به اتفاقات پيش آمده گفت: دعواهاي سياسي و اختلافات به وجود آمده ريشه در مديريت ضعيف سازمان دارد كه با سياست بازي هاي خود و نبود ثبات مديريتي مشكل سينما را تشديد كردند.
وي ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبري اين اتفاقات تنها دودش به چشم مردم مي رود همانطور كه فيلمسازان و مردم به دليل عدم اقتدار مديران بايد با اين نوع رخدادها مواجه شوند.
كيايي ضمن اشاره به عدم توانايي مديران سينمايي عنوان كرد: دليل اينكه چرا مديران نسبت به اين اتفاق ها كوتاه آمدند نامعلوم است و با ايجاد فضاي التهاب آور براي سينماگران مشكل را بيشتر كردند.
وي ضمن تاكيد بر اخلاقي بودن تصوير سبك زندگي در فيلم "من مادر هستم" اظهار داشت: تصميم گيري گروهي خاص به جاي مردم و اظهار نظر براي مردمي كه داراي عقل و شعورند به طور قطع نادرست است و مردم خود حق انتخاب دارند.
كيايي تاكيد كرد: سينما مملو از افرادي شده كه جنس سينما و فرهنگ و هنر را نمي شناسند و اين باعث دو دستگي در ميان سينماگران شده است.
وي اظهار داشت: وزارت ارشاد بايد نسبت به صدور پروانه نمايش و اكران آن در سينماها بر تصميمات خود قاطع تر باشد و بايد حامي هنرمندان در اين مسائل شود.
كيايي خاطرنشان كرد: دو دستگي ميان تهيه كنندگان و صنوف وارد عرصه سينما و فيلم شده است و اين اختلافات هيچ فايده اي براي سينما نخواهد داشت./ي2
برچسب ها: کیایی ، کارگردان ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.