بازار نبض تپنده کشور است و از این رو پیش بینی استقرار جمعیت ساکن در بازار تهران امری است که در طرح تفصیلی جدید شهر تهران گنجانده شده تا انتقال اصناف با کاربری های متناسب با آن بتواند در جهت بهبود و تنظیمات بازار و رونق آن موثر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجید پاکساز مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری افزود: استقرار جمعیت ساکن در محدوده بازار تهران یکی از پیش بینی های طرح تفصیلی است که در این راستا مدیریت شهری طراحی چند پروژه توسعه را در نظر دارد که در صورت اجرایی شدن طرح به طور حتم جمعیت جهت سکونت این محدوده ترغیب خواهند شد.

وی تاکید کرد: بسیاری از راهبردها، اصول طرح هایی که به منظور ساماندهی بازار تهران پیش بینی شده بود در حال اجراست و با توجه به برنامه ریزی خود پیش می رود.

وی تصریح کرد: ساماندهی موارد شیمیایی در بازار و یا کاربری هایی که سنخیتی با این محدوده ندارد در حال مطالعه است و تقویت استقرار اصنافی که کالاهای سنتی مثل فرش و صنایع دستی دارند از جمله برنامه های در دست اقدام است.

پاکساز اذعان داشت: به طور حتم جهت هر یک از اقدامات باید با اصناف بازار مبادله اطلاعات شود و ظرفیت های بازار مورد توجه قرار گیرد و حتما باید به مسائل اقتصادی بازار توجه شود.

وی یادآور شد: بازار تهران یکی از مناطق مهم تهران به لحاظ جلب توریست است و باید اصناف طوری در این محدوده قرار گیرند که این امتیاز را تقویت کند.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری خاطر نشان کرد: استقرار جمعیت در بازار تهران از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در سال های گذشته محدوده های مسکونی بازار به انبارهای کالا تبدیل شدند در طرح ساماندهی بازار یکی از اقدامات، باز گرداندن جمعیت ساکن به مجموعه های هم پیوند بازار است./ز

برچسب ها: بازار ، اصناف ، سنخیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار