معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آموزش، پیشگیری و حفاظت از خود به عنوان مهمترین رکن کنترل بیماری ایدز نام برد و خواستار توجه هرچه بیشتر مردم بر رفتارشان شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، بیدارپور گفت: برای محافظت افراد جامعه در مقابل بیماری ایدز باید هر یک از افراد آشنایی کامل با راه های انتقال و چگونگی ابتلا به این بیماری را داشته باشند.
وی افزود: از آنجایی که تنها 16 تا 17درصد جوانان راه های اصلی انتقال ایدز را می شناسند باید آموزش ها را در سطح دانش آموزان، جوانان و دانشجویان بیشتر کرد.
بیدارپور در ادامه پای بند بودن به اصول اخلاقی، زناشویی و خانوادگی را از دیگر راه های پیشگیری و کنترل بیماری ایدز برشمرد و گفت: در افرادی که دارای رفتارهای پرخطر هستند استفاده از وسایل کاهش آسیب و پیشگیری نظیر استفاده از سرنگ یکبار مصرف در معتادین تزریقی و مراجعه به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و مراکز گذری، از سایر راه های پیشگیری و کنترل این بیماری هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به آمار مبتلایان به بیماری ایدز در کشور و استان اشاره کرد و گفت: از سال 1366 که نخستین مورد این بیماری در کشور شناسایی شد تاکنون 24 هزار و 290 نفر به ویروس اچ آی وی آلوده شده اند که از این تعداد سه هزار و 455 نفر وارد مرحله ایدز شده و چهار هزار و 722 نفر هم فوت کرده اند.
به گفته وی از 453 بیمار اچ آی وی مثبت شناسایی شده در استان هم 120 نفر وارد مرحله ایدز شده و 174 نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده اند./س
برچسب ها: آموزش ، ایدز ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.