مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 330 مقاله داخلی و خارجی بری شرکت در همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

حسن عباس‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبر نگاران ارومیه اظهار داشت: همایش بین‌المللی «دریاچه ارومیه چالش‌ها و راهکارها» روزهای 18 تا 20 آذرماه به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا 335 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 320 مقاله در بخش داخلی و 15 مقاله نیز در بخش خارجی جمع‌آوری شده است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: مقالات داخلی از تمام استان‌های کشور بوده و بیشتر مقالات خارجی را نیز شرکت‌کنندگان از کشورهایی نظیر آمریکا، روسیه، بلژیک، اوکراین و ترکیه تشکیل می‌دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بررسی و داوری مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش انجام می‌شود و از میان مقالات ارسالی 15 مقاله خارجی و 70 مقاله داخلی برای ارائه در همایش انتخاب خواهد شد.

عباس‌نژاد حضور میهمانان کشوری و بین‌المللی در این همایش را راهی برای یافتن علاج اصلاح وضعیت دریاچه دانست و اذعان داشت: حضور اساتید برجسته کشوری در میان داوران این جشنواره زمینه حضور بیشتر دانشمندان مطرح را فراهم می‌کند و به این ترتیب می‌توان راه بهتری برای علاج خشکسالی دریاچه یافت.

وی همچنین از حضور چند استاد نامی جهان در این همایش خبر داد و تصریح کرد: این اساتید به عنوان ارائه دهنده مقالات و طرح‌ها در این همایش حضور یافته و نسبت به وضعیت دریاچه نظرات خود را بیان می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان داشت: نتیجه نهایی این همایش استفاده از نظرات و طرح‌های ارائه‌شده توسط اساتید و متخصصان در ارتباط با اصلاح وضعیت دریاچه است که توسط هیئت داوران استخراج و در گروه‌های تخصصی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.