جنبش فتح از سخنان روز شنبه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش در غزه استقبال کرد و آن را نشانه مثبتی در مسیر دستیابی به آشتی ملی فلسطین دانست .

   

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا از رام الله ،عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و نماینده این جنبش در پرونده گفتگوی ملی فلسطین گفت :« مطالبی که در سخنان خالد مشعل مطرح شد ، کاملا همسو و موافق هستیم ».

عزام احمد تاکید کرد جنبش فتح از اظهارات خالد مشعل به ویژه درباره پایان دادن به اختلاف و دودستگی داخلی و حرکت در مسیر آشتی ملی واقعی در اراضی فلسطین استقبال می کند و از هیچ تلاشی برای حل بحران داخلی در اولین زمان ممکن دریغ نمی کند .

احمد تصریح کرد بی تردید پایان شکاف و دودستگی در میان فلسطینی ها بهترین راهکار
ممکن برای همکاری و مشارکت بین فتح و حماس ، تحقق آشتی ملی فراگیر و برگزاری
انتخابات است .

وی افزود با توجه به سخنان امروز خالد مشعل ، لازم است رایزنی ها و گفتگوها برای اجرایی شدن تمایل متقابل فتح و حماس با هدف رسیدن به آشتی ملی فراگیر فوری آغاز شود .

 خالد مشعل که پس از چهل و پنج ساله زندگی در تبعید دیروز وارد غزه شد ، در مراسم بیست و پنجمین سال تاسیس جنبش حماس آشتی ملی فراگیر فلسطینی ها را خواستار شد.

مشعل در این مراسم بر پایبندی جنبش برای اتحاد و یکپارچگی اراضی فلسطین و موافقت با بر
اجرای برنامه های سیاسی در حمایت از فلسطین و مقاومت تاکید کرد .

خالد مشعل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در فوریه گذشته موافقتنامه ای برای تشکیل دولت مستقل به ریاست محمود عباس امضا کردند. این موافقتنامه با میانجیگری
قطردر شهر دوحه به امضا رسید .
برچسب ها: فلسطین ، فتح ، خالد مشعل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار