معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرمانداری فیروزکوه گفت: پارک علم و فناوری بستری برای جلب سرمایه گذاری های خصوصی صنایع دانش بنیان است.

ˈاسماعیل اسفندیارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در استفاده از راه های میان بُر جهت دستیابی به توسعه همه جانبه و مقابله با تهاجمات وسیع سیاسی، اقتصادی و علمی دشمنان، بایستی آحاد جامعه، مسؤولان و نخبگان تلاش کنند تا ایران اسلامی به عنوان یک مرجع علمی و اقتصادی در جهان مطرح شود.

وی گفت: در این راستا پردیس های علمی- پژوهشی زیر نظر معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری درمراکز استان ها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

معاون فرماندار فیروزکوه افزود: پردیس علم و فناوری شرق استان تهران پنج شهر از جمله فیروزکوه را برای ایجاد پارک علم و فناوری انتخاب کرده که با استقبال مجموعه فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی، به زودی این پارک در محل یکی از ساختمان های مستقر در دانشگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این پارک با هدف حمایت از پژوهشگران و متخصصان مبتکر در جهت اقتصادی کردن اختراعات و رسانیدن آنها به تولید انبوه، ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی ایجاد می شود.

اسفندیار خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان در حوزه صنعت، علم و فناوری، وجود دو شهرک صنعتی و برخورداری از دو دانشگاه با حدود 10 هزار دانشجو، ایجاد این پارک بستر مناسبی برای جلب سرمایه گذاری های بخش خصوصی به ویژه صنایع دانش بنیان خواهد بود.

وی از برگزاری جلسه کارگروه تحقیق و پژوهش شهرستان خبر داد و گفت: در این جلسه برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی برگزاری همایش ˈبررسی راهکارهای توسعه شهرستان فیروزکوهˈ و نمایشگاه دستاوردهای علمی- پژوهشی و تولیدات داخلی با حضور اعضاء انجام شد.

معاون فرماندار فیروزکوه از وصول 20 مقاله در این زمینه به دبیرخانه همایش مستقر در دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان مهلت ارسال آثار (20 آذر ماه)، تعداد این مقالات به 40 عنوان برسد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، اعضای هیات علمی کارشناسی مقالات شکل گرفته است که وظیفه بررسی و رسیدگی مقالات و انتخاب چهار عنوان مقاله برتر را در دستور کار دارند.

اسفندیار همچنین با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در پنجمین روز از دی ماه با حضور یکی از معاونان استاندار و دیگر مسؤولان محلی، تصریح کرد: در این نمایشگاه آثاری از پنج دستگاه دارای فعالیت پژوهشی (دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و میراث فرهنگی) و 10 واحد صنعتی و تولیدی شهرستان با اولویت تولیدات دانش بنیان در 20 غرفه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر غرفه میراث فرهنگی، مجموعه فضای نمایشگاه با آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان شهرستان تزیین خواهد شد؛ ضمن اینکه کلیپی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان نیز در همایش ارائه می شود.

معاون فرماندار فیروزکوه در خاتمه اذعان داشت: تجلیل از محققان و پژوهشگران برتر شهرستان و افتتاح مرکز رشد، سایر برنامه های پیش بینی شده در این همایش خواهند بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.