در سال 2010 میلادی و در جریان مبارزات انتخاباتی حزب حاکم فعلی انگلستان در برنامه های خود بحث مربوط به مبارزه با حمل و جنایات مرتبط با سلاح سرد را مطرح کرده بود

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حمل چاقو و سلاح های سرد در سالهای اخیر به یکی از معضلات بزرگ مردم انگلستان تبدیل شده است و آمار جدید نشان دهنده افزایش این روند در انگلستان دارد.

اخیرا آمار جدیدی در خصوص حمل سلاح های سرد و جرائم مرتبط با آن در کشور انگلستان منتشر شده که باعث افزایش نگرانی ها در این کشور شده است. بر اساس این آمار تنها در فاصله ماه های جولای تا سپتامبر امسال، 696 خلافکار انگلیسی که بین 10 تا 17 سال سن داشته و در اصل زیر سن قانونی بودند به دلیل اعمال خلاف قانون و البته حمل سلاح سرد بازداشت شدند.

البته این آمار تنها مربوط به بزهکاران زیر سن قانونی بوده و سایر کلیه مجرمین بازداشتی نیست.

تنها 58 نفر یا به عبارتی 8 درصد از این افراد به مراکز تربیتی یا زندان ها منتقل شده و باقی آنها در حال حاضر آزاد و به احتمال فراوان در خیابان ها هستند.

روز گذشته پس از انتشار این آمار وزیر دادگستری انگلستان در مصاحبه ای بدر این باره می گوید: بسیاری از افرادی که جرم های مرتبط با سلاح های سرد را در این کشور مرتکب می شوند مجازات نشده و به دریافت اخطار و تذکرهای شدید برای آنها بسنده می شود. وی اعلام کرده است که از این پس به دنبال تغییر قوانین انگلستان و در نظر گرفتن مجازات برای اینگونه از جرائم است.

نکته جالب اینجاست که در سال 2010 میلادی و در جریان مبارزات انتخاباتی حزب حاکم فعلی انگلستان در برنامه های خود بحث مربوط به مبارزه با حمل و جنایات مرتبط با سلاح سرد را مطرح کرده بود اما زمانی که مجبور به تشکیل دولت ائتلافی با احزاب لیبرال شد این قانون به فراموشی سپرده شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار