مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای اولین بار با هدف ترویج علم نجوم دوره های آموزشی جدیدي را برگزار می کند.

الهام نيري روابط عمومي مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به عنوان قطب آموزشی ستاره شناسی که با هدف ترویج این علم و عمومی سازی علوم پایه و مهندسی تاسیس گردیده با گذشت حدود 12 سال از فعالیتهای علمی آموزشی خود تاکنون موفق گردیده بیش از 4000 نفر را آموزش داده که از این بین می توان به چندین عکاس حرفه ای- منجمان آماتور و کارشناسان برگزاری تورهای رصد و افراد المپیادی اشاره کرد.

وي افزود: آموزش ساخت تلسکوپ آماتوری به همراه آموزش ساخت ساعت آفتابی و مدل منظومه شمسی از دوره های آموزشی جدید مرکز علوم و ستاره شناسی تهران است و با وجود اينکه فیزیک آماتورى و شیمى آماتورى نداریم، اما نجوم آماتورى از طرفداران بسیارى برخوردار است.

نيري راز این علاقه را یکى از مهمترین اختراعات بشر که تلسکوپ است دانست و اظهارداشت: نجوم آماتوری راهگشایی برای استفاده از تلسکوپ است حاصل این دوره ارائه پروژه های تخصصی نجوم و نجوم آماتوری مي باشد.

وي عنوان کرد:نجوم آماتوري راهگشایی برای استفاده از تلسکوپ ووسایل نجومی دیگر مي باشد به طوري که منجمان آماتور مي توانند بااستفاده از تلسکوپ هايي که خود ساخته اند به اسرار و رازهای آسمان پی ببرند.

نيري تصريح کرد: هدف اصلي کارگاه ساخت ساعت آفتابی ، آشنایی با تعیین زمان در ایام گذشته است که با ساخت آن ها نه تنها یک وسیله ی تزئینی منحصر بفرد خواهید داشت بلکه در این دوره شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی با ساخت ساعت آفتابی از نزدیک،چگونگی تعیین وقت مناسب مذهبی و اوقات شرعی را نیز می آموزند.

وي خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در این دوره نيز تا 27آذر ماه خواهد بود و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 22293280-22292245- 22805006 (داخلی 102)تماس بگیرند./ع2





برچسب ها: نجوم ، تلسکوپ ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار