سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در راستای سیاست‌های تشویقی ازدیاد جمعیت باید اجرای رایگان طرح وازکتومی و توبکتومی در سطح كشور متوقف شود.

سلیمان عباسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به ضرورت توقف طرح رایگان توبکتومی و وازکتومی اشاره کرد و گفت: این طرح از چندی پیش در راستای سیاست تشویقی کنترل جمعیت پیاده می‌شد، بنابراین در حال حاضر ضرورتی به ادامه آن نیست.

وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و اهتمام مسئولان مبنی بر تغییر رویکرد کنترل جمعیت کشور، طرح رایگان توبکتومی و وازکتومی نیز خودبه خود منتفی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: باید اجرای رایگان این طرح در همه سطوح کشور متوقف شده و صرفا در مواقع ضروری و به خواست اشخاص اجرا شود‌.

عباسی‌ با بیان‌ اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم اجرای رایگان طرح وازکتومی و توبکتومی ارائه کرده است، گفت: اجرای رایگان این طرح تخلف و سرپیچی از قانون به حساب می‌آید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: این کمیسیون هم‌اکنون در حال بررسی لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده است که در آن سیاست‌های تشویقی افزایش زاد و ولد از جمله افزایش مرخصی مادران باردار و مرخصی زایمان و ... است.

گفتنی است؛ طرح وازکتومی و توبکتومی از جمله روش‌هاي عقيم‌سازي مردها و زن‌ها است که از حدود سال 70 در راستاي سياست‌هاي تشویقی کاهش جمعیت به صورت رایگان در سطح كشور در حال اجراست.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار