امروز در سیاره ای قرار گرفته ایم که در یک سوی آن آمریکا، سگ دست آموز آن یعنی دولت دست راستی کانادا، رژیم صهیونیستی و جزایر کوچک باج دهنده به آن قرار گرفته اند و در سوی دیگر سایر کشورهای جهان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، عبارت "دولت شرور" یکی از اصطلاحاتی است که در گفتمان سیاسی بکار برده شده بدون آنکه چندان به معنای واقعی آن پرداخته شود.  
اجازه دهید معنای واقعی آن را در مجموعه از رویدادهای هفته گذشته بیابیم:  
"193 کشور عضو سازمان ملل متحد ارتقای جایگاه دولت فلسطین بعنوان ناظر غیر عضو را برسمیت شناختند ... از این میان 138 دولت رای مثبت دادند، 9 دولت رای منفی و 41 دولت نیز رای ممتنع. در نهایت مجمع عمومی علیرغم تهدید های آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد قطع کمکهای مالی به تشکیلات خودگردان این قطعنامه را تصویب نمود.

جمهوری چک یکی از معدود کشورهای اروپائی بود که در کنار آمریکا، رژیم صیهویسنی، کانادا، پاناما و برخی از جزایر کوچک حاشیه اقیانوس اطلس از جمله نارو، پالائو و مایکرونزیا قرار گرفت و رای منفی داد.  
 در واکنش به این تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فلسطینیان را مجازات خواهد کرد و این کار را از طریق افزایش شهرک سازی های صهیونیستی (که خود عملی غیر قانونی است) و با اهرم قطع پرداخت درآمد مالیاتی به تشکیلات خودگردان انجام خواهد داد. این تصمیم رژیم صهیونیستی تبعات زیر را برایش به همراه داشت "استرالیا و برزیل سفرای رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه به نشانه اعتراض علیه تصمیم آن رژیم برای گسترش شهرک سازی ها در شرق بیت المقدس و کرانه غربی و قطع پرداخت درآمد مالیاتی به تشکیلات خودگردان احضار کردند. در پی این اقدامات سایر کشورهای اروپائی از جمله اسپانیا، فرانسه، انگلیس، سوئد و دانمارک نیز اقدام مشابهی را انجام دادند."  
همچنین گزارش شد که انگلیس اظهار داشته که در صورت مبادرت ورزیدن رژیم صهیونیستی به شهرک سازی ها اقدامات بیشتری را علیه آن انجام خواهد داد. اعتراضات علیه تصمیم رژیم صهیونیستی آنچنان بود که در روز دوشنبه هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل از آن رژیم خواست تا در تاسیسات هسته ای اش را بر روی بازرسان بگشاید.  
در قطعنامه جدید با رای 174 کشور از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا بدون "تاخیر" به جمع کشورهای عضو پیمان "منع گسترش سلاحهای هسته ای" (ان پی تی) بپیوندد ودر تاسیسات اش را به روی بازرسان سازمان انرژی اتمی باز کند. در اینجا نیز آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا و جزایر کوچک مذکور رای منفی داده اند.  
 
پیش از این قرار بود تا در اواخر ماه دسامبر نشست منع گسترش سلاحهای هسته ای در خاورمیانه در شهر هلسینکی فنلاند برگزار شود. ایران و کشورهای عربی منطقه آمادگی خود را برای شرکت در این نشست اعلام کرده بودند اما آمریکا در تاریخ 23 نوامبر اعلام کرد که بدلیل وضعیت ناآرام منطقه و موضع ایران در قبال منع گسترش سلاحهای اتمی این نشست برگزار نمی شود. ایران و کشورهای عربی نیز دلیل لغو این نشست را خودداری رژیم صهیونیستی از شرکت در آن دانستند.  
امروز در سیاره ای قرار گرفته ایم که در یک سوی آن آمریکا، سگ دست آموز آن یعنی دولت دست راستی کانادا، رژیم صهیونیستی و جزایر کوچک باج دهنده به آن قرار گرفته اند و در سوی دیگر سایر کشورهای جهان هستند.  اگر موضع گیری آمریکا در مورد سیاست خارجی آن کشور در قبال سایر کشورهای جهان را به خاطر داشته باشیم می بینیم که همواره اشاره کرده است که "جامعه بین الملل" در کنار "رژیم صهیونیستی" و حق دفاع از "موجودیت" آن کشور ایستاده است. از دید آمریکا لفظ "جامعه بین الملل" مترادف با آن چیزی است که از سوی ایالات متحده به سایرین "دیکته" می شود.  
برای زندگی سعادت مندانه کافی است که خارج از دایره تبلیغات شدید استکباری زندگی کنیم. براستی چه دولتی مخالف با وجدان جامعه بین الملل است؟ آیا آن رژيم واقعا "رژيم شرور" اسرائيل نیست ؟
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، رای ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار