زندگي مثل تاب است که هم مي تواند سرگرم کننده باشد و هم باعث سرگيجه، اگر هر بار که تاب مي خوري احساس خستگي کني، لذت تاب خوردن را احساس خواهي کرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، امروز دوباره متولد شويم، امروز درس ها را بخوانم براي خودمان نه براي هر کس ديگر، امروز کار کنيم براي خودمان نه براي رئيس، امروز نفس بکشيم نه از سر عادت که براي استشمام دوباره هوايي که طعم يادمان رفته است امروز به آسمان نگاه کنيم تا آسمان را ببينيم، امروز نماز بخوانيم نه از سر تکرار بخوانيم تا حسش کنيم امروز نگاه کنيم به کفش دوزکي که شايد برروي برگ درختي نشسته است تا با تمام وجود حسش کنيم لذت تماشايش برروي برگ درختي نشسته است تا با تمام وجود حس کنيم لذت تماشايش را امروز بگذاريم که دستانمان تجربه کنند زبري پوست درخت سرخيابان را، شايد باز هم ببينيم همه چيزهايي را که هر روز مي ديديم اما خواهيم ديد امروز چقدر همه چيز زيباتر شده، شايد دير اما امروز را به گمانم زندگي کرده اين.

ابراهيمي مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: نوع نگاه ما به زندگي و طرز فکرمان بر سلامت ما بسيار تأثيرگذار است در واقع نوع رفتار ما در برابر هستي، به ويژه نگاه مثبت و منفي اي که به آن داريم بيش از آنچه فکر کنيم مي تواند بر سلامت روح و جسم ما تأثيرگذار باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: داشتن نگاه مثبت به زندگي به اين معنا نيست که لزوماً انسان مثبتي باشيم يا سعي کنيم وقايع را غير واقعي بنگريم و مسائل ناراحت کننده را ناديده بگيريم بلکه منظور توجه بيشتر داشتن به دوست داشتني هاي زندگي و گرايش بيشتر به سمت آنهاست.

**مثبت انديش ها کمتر درد مي کشند

محمودي روانپزشک در اين باره گفت: نوع نگاه ما به زندگي حتي بر دردي که حس مي کنيم هم تأثيرگذار است مطالعات روانشناسي نشان داده افراد خوشبين قدرت تحمل درد بالاتري دارند و بدنشان نيز قوي تر است و به نوعي طرز فکر انسان ها مي تواند مانند مسکن عمل کند.

**منفي نگرها آسيب پذير و آسيب رسان اند

احمدي جامعه شناس در اين باره گفت: همانطور که تفکر مثبت براي سلامت خوب است، تفکر منفي براي سلامت مضر است افراد منفي نگر منجر به وجود آمدن سوء ظن، شکست و ترديد، احساس خيانت و توطئه هم در خودشان و هم در ديگران مي شوند.

وي در ادامه تأکيد کرد: از ديگر آسيب هاي منفي نگري اين است که اين دسته از افراد با از دست دادن انگيزه شان به حالت هايي از افسردگي مي رسند که اين عدم انگيزه تلاش براي رسيدن به موفقيت در آنها کم و به ناکامي در اهدافشان منجر مي شود.

گفتني است، اين خود ما هستيم که بايد ملودي زندگي خود را بسراييم و خودمان را از گذشته رها کنيم و صفحان زندگي مان را ورق بزنيم و زندگي تازه اي شروع کنيم؛

نگاه خدا محور، نگاهي است که آرامش را در زندگي به ارمغان مي آورد و ايمان به خدا هميشه عامل بزرگي براي نگه داشتن انسان در تعادل اخلاقي و رفتاري است./ز

گزارش از نرجس رئيسي

برچسب ها: زندگی ، تاب ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار