معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در جمع دانشجویان از راه اندازی مرکز لرزه نگاری دراین واحد دانشگاهی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، اسدی گفت: با توجه به اینکه منطقه ارسباران در زون لرزه خیزی آلپ، هیمالیا واقع شده است و در زلزله اخیر و دو زمینلرزه پیاپی اخیر اهر و هریس و ورزقان نشان داد که این منطقه از تهدید خطر زمینلرزه در امان نبوده و نخواهد بود.

وی، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با دارا بودن رشته های تخصصی ارشد زمین شناسی، ژئومورفولوژی، ژئودزی، عمران و محیط زیست یکی از واحدهای دانشگاهی علمی تخصصی مطرح در سطح شمالغرب کشور می باشد که ایجاد مرکزی برای مطالعه، تحقیق و پژوهش در حوزه زلزله دراین دانشگاه به عنوان بزرگترین مجتمع دانشگاهی منطقه ضروری است.

این مقام مسئول گفت: محیط های علمی و پژوهشی در ایجاد چنین مراکز تخصصی و پژوهشی پیشقدم هستند که دراین راستا حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت ویژه رئیس واحد اهتمام جدی دارد که نسبت به ایجاد مرکزی لرزه نگاری دراین واحد دانشگاهی اقدام عاجل نماید که با راه اندازی و فعالیت این مرکز در واحد اهر در آینده نزدیک مرکز پیش بینی زمین لرزه نیز توسعه و گسترش خواهد یافت و بستر مناسبی برای اینگونه فعالیت ها خواهد بود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.