اگر ورزش با زندگی همراه شود کمک شایانی در به تاخیر انداختن بروز بیماریهای قلبی-عروقی و پوکی استخوان (استئوپروز) و بسیاری دیگر از بیماریها شود.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان يزد  با اشاره به مزایای طبی ورزشی در طول زندگی اظهار کرد: ورزش و تمرینات بدنی جزء ‌بسیار با ارزشی از ورزش است که باعث پیشگیری از بیماری و ناتوانی جسمی می‌شود.

دکتر حمیدرضا فلاح نژاد با بیان اینکه یک برنامه مناسب ورزشی، سلامت انسان را تضمین می‌کند افزود: الگوی زندگی اگر شامل تمرینات بدنی منظم باشد فواید طبی چشمگیری به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر خطر بسیاری از بیماری‌های متداول را کاهش می‌دهد بنابراین، ورزش مرتب می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

وی افزایش قدرت و تحمل بدن، بهبود انعطاف پذیری بدن، بهبود احساس سر زندگی و شادابی و نیز بهبود سلامت زندگی همچنین، کاهش فشار خون در اثر ورزش منظم، بهبود کارایی قلبی-عروقی، کاهش چربی بدن و تنظیم چربیهای معلق در سرم خون را از اثرات ویژه نرمش و تمرینات برشمرد.

این مقام مسوول افزود: برای افرادی که در اثر بیماری یا ضربه دچار نقص جسمی شده‌اند، ورزش اختصاصا نقش درمانی دارد چرا که با ورزش می‌توان از بروز بعضی عوارض ثانویه بیماری‌ها و یا بعضی ضرورت‌های درمانی پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: بر اثر ورزش آن مقدار از توان بدن که ضعیف شده است بهبود می‌یابد و از میزان ناتوانی حاصل از نقص جسمانی کاسته می‌شود. برای مثال، تقویت ورزشی اندام حاصل از نقص جسمانی کاسته می‌شود. برای مثال، تقویت ورزشی اندام فوقانی در فردی که دچار پاراپلژی (فلج نیمه تحتانی بدن) است می‌تواند باعث شود که توان حرکت مستقل او هر روز بیشتر شود.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه فعالیت بدنی باعث بهبود کار قلب و عروق و نیروی بدنی می‌شود یادآور شد: این مهم در افراد سالم نشاط و سلامت به وجود می‌آورد. نتايج بررسي هاي علمي مشخص شده است، ورزش برای درمان بیماران نیز مفید است و از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ نرمش‌ها و تمرینات روتین روزانه یا هفتگی بخصوص حرکات دائمی آیروبیک بر طول مدت سلامتی بدن می‌افزاید، در مجموع فعالیت‌های بدنی منظم اثرات چشمگیری در خط سلامت انسان دارد. افرادی که ورزش نمی‌کنند، این مزیت را که بدنی سالم داشته باشند رفته رفته از دست داده و در معرض خطر ابتلا به بعضی بیماریها بویژه بیماری عروق کروند قلب هستند./ع2

برچسب ها: ورزش ، قلبی ، عروقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار