عملکرد نامطلوب کانون اصلاح و تربیت عامل گسترش آسیب‌های اجتماعی کودکان

عملکرد نامطلوب برخی از کانون های اصلاح و تربیت عامل گسترش آسیب‌های اجتماعی کودکان، نوجوانان و ایجاد آسیب‌های مختلف در جامعه است.

الموتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت نقش خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان گفت: خانواده با ایفای نقش جایگاه محوری در جامعه کانون مناسب برای پرورش و تربیت افراد، در هنگام عدم توانایی و تخصص کافی در انجام وظایف خود در ایجاد جرم و جنایات کودکان و نوجونان بهترین راه برای پیشگیری از این آسیب‌ جایگزینی کانون اصلاح و تربیت به جای خانواده است.
اين كارشناس با تاکید بر اهمیت و لزوم مطالعه و بررسی بر جرایم کودکان و نوجوانان گفت:  با توجه به تفاوت در جرایم کودکان و نوجوانان جداسازی مجرمان با جرایم کوچک و جزئی با جرایم سنگین و بزرگ در مکان‌های مختلف برای پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های فراوان امری ضروری است.
الموتی با اشاره به آثار نامطلوب عملکرد منفی برخی از کانون‌های اصلاح  و تربیت گفت: حضور مجرمان مرتکب خلاف های سنگین محکوم به اعدام به عنوان متخصصان و خلافکاران حرفه‌ای در کنار کودکان و نوجوانان با اشتباه‌های کوچک و جزئی با القا و تشکیل کلاس‌های آموزش جرم و جنایات با به کارگیری فنون و ترفندهای خاص عامل گسترش انحراف‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.
وی با تاکید بر نتیجه مخرب گسترش این معضل بزرگ بر جامعه گفت: حضور کودکان و نوجوانان در کانون‌های آسیب‌زا تبدیل آنها به خلافکاران حرفه‌ای با تخصیص بالا در این زمینه در هنگام رهایی این مجرمان در جامعه عمل و کانون ویروس ساز در ایجاد آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر در میان مردم و جامعه است.
الموتی در خصوص راه‌های پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بر جامعه گفت: با بررسی هویت و شخصیت کودکان و نوجوانان مطالعه و بررسی نوع جرایم سعی و تلاش در این امر اقدام به اصلاح تربیت و پرورش آنها با به کارگیری اعتقادها و باورهای مذهبی باید افراد سالم و مثبتی را به جامعه احیا کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر این موضوع گفت: ایجاد بهترین کانون به جای خانواده برای کودکان و نوجوانان حضور افراد متخصص به عنوان اعضای خانواده از جمله روانشناسان، جامعه شناسان، ‌آسیب شناسان، کارشناسان مذهبی برای تربیت افراد از نظر اعتقادی، فکری ومهارتی در جامعه امری ضروری است.
الموتی در پایان ضمن تاکید بر بازتاب مخرب حضور برخی از کانون‌های اصلاح و تربیت بر جامعه افزود: کانون‌های اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان مخرب مانند خانواده‌های بی‌نظم و از هم گسیخته با القای آثار منفی برکودکان و نوجوانان به عنوان عامل ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر و گسترش انحراف ها و آسیب‌های اجتماعی بر جامعه بزرگترین فاجعه در این امر است./ز
برچسب ها: آسیب ، اصلاح ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار