بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت، اجرای منطقه ویژه اقتصادی در منطقه پاتله شهرستان شهرضا در استان اصفهان به وسعت 2 هزارو 300 هکتارآغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، فرماندار شهرستان شهرضا امروزدر نشست خبری با خبرنگاران اصحاب رسانه ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه این منطقه اقتصادی گام بلندی برای استان اصفهان و کشور است گفت: این طرح به عنوان یک مجموعه عظیم اقتصادی، علاوه براینکه کشور را از لحاظ واردات کالا در حوزه نفت وصنایع تبدیلی بی نیاز می کند در مرحله تکمیلی 20 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم را به دنبال خواهد داشت.

محمد باقر محمدی ادامه داد: سرمایه گذارانی نیز در چهار بخش نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد انتخاب شده اند تا بتوان بخشی از تولید ملی و تبدیل نفت خام به صنایع تبدیلی پایین دستی را در این منطقه اقتصادی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر صنعتی رتبه دوم و در حوزه پتروشیمی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است افزود: طی چند سال گذشته سرمایه گذاری دراین شهرستان و ایجاد واحد های تولیدی رشد چشم گیری داشته که از نظر جذب سرمایه گذاری مقام اول را در استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به حدود 400 واحد تولیدی در این شهرستان گفت:این واحد های تولیدی با اشتغالزایی حدود 10 هزار نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند که بیش از دو- سوم این آمار در طی 5 سال گذشته انجام شده است.

محمدی، طرح های صنعتی در دست اقدام این شهرستان را 709 مورد عنوان و تصریح کرد:از این تعداد90 مورد 51 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می تواند 2 هزارو 990 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد:حدود 115 واحد صنعتی نیز پروانه تاسیس گرفته اند که تا کنون 25 درصد فیزیکی آن انجام شده است و حدود 87 واحد صنعتی نیز با 26 تا 50 در صد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

شهرستان شهرضا با حدود 3 هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب مرکز شهر اصفهان قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.