فرماندار اردبیل گفت: روح آرمان خواهی دانشجویان در 16 آذر سال 32 پایه انقلاب اسلامی بود و ملت شجاع و مومن را با انقلاب بزرگ بهمن 57 پیوند داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یوسف اكبری در جلسه كمیسیون اجتماعی ، فرهنگی اردبیل افزود: واقعه عظیم خیزش دانشجویان بصیر و آگاه به زمان خویش در 16 آذر بی مانند و شجاعانه بود.

وی گفت: سفر نیكسون به ایران در آن مقطع و واكنش طوفانی دانشجویان در این زمینه پایه گذار انقلاب بود و به شكست نظام سلطه و طاغوت و 25 سال پس از آن حادثه تاریخی و ماندگار منجر شد.

فرماندار اردبیل افزود: جنبش دانشجویی و فعالان حوزه دانشگاه جوانان انقلابی امروز و دانشمندان آینده ساز كشور هستند و در كنار عالمان و عارفان دینی ما می توانند همچنان روح آرمان خواهی ، عدالت طلبی و ظلم ستیزی را با همان روحیه شجاعت و ایثار در دفاع از آرمان های حق طلبی و استكبار ستیزی در محیط دانشگاه نهادینه كرده و مانند میراثی گرانبها به نسل بعد منتقل كنند.

اکبری اظهار كرد: ذهن بیدار ، جستجوگر ، آگاهی و بصیرت دانشجویان این قشر فرهیخته در همه مقاطع انقلاب بی مانند است.

وی افزود: اقدام مناسب ، هوشیاری در بصیرت افزایی ، احیای غیرت دینی ، انقلابی و ایرانی ، دلدادگی به رهبر انقلاب این قشر پرشور و شعور دانشگاهی ما را در نقطه اوج قابلیت های علمی و شایستگی های دانش روز دنیا بدون وابستگی به دنیای زر و زور و تزویر قرار داده است.

فرماندار اردبیل همچنین گفت: تكریم دانشجو ارتباط صمیمانه با جوانان و تلاش برای بهبود وضعیت عمومی و رفاهی دانشگاه ها تكلیفی ارزشمند و وظیفه ای خطیر و مسوولانه است.

اكبری افزود: بر این اساس تلاش در زمینه شكوفا كردن استعداد جوانان تلاشی برای ساختن ایران اسلامی است و در این زمینه مسوولان دانشگاه ها با ظرافت و مراقبت مشفقانه می توانند بستر شناسایی نبوغ و برجستگان خلاق و مبتكر را با حمایت های خویش به شایستگی بروز دهند.

وی افزایش 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف را از نتیجه های دولت خدمتگزار در رویكرد مثبت و تعامل سازنده با خانواده بزرگ دانشگاهیان دانست.

فرماندار اردبیل با اشاره به ظرفیت های مراكز دانشگاهی اردبیل گفت: افزایش شش برابری اعتبارات دانشگاهی ، تجهیز و احداث خوابگاه ها ، ارتقای شاخص های علمی و آموزشی ، ارتقای قابلیت های فرهنگی و بصیرت افزایی دانشجویان در مراكز آموزشی وضعیت دانشگاه های اردبیل را در موقعیتی برتر و برجسته تر در میان استان های شمال غرب كشور قرار داده است.

به گفته اکبری ، راه اندازی مقاطع تحصیلی از كاردانی تا تحصیلات تكمیلی و تخصصی در رشته های مختلف و اقدام موثر در پشتوانه سازی و غنای علمی حوزه بهداشت و درمان موجب شد استان جایگاه مناسبی در حوزه شمال غرب داشته باشد.

او افزود: راه اندازی دانشكده دندانپزشكی و تربیت متخصصان طب و هزینه بیش از 280 میلیارد ریال در امكانات و تاسیسات درمانی و بهداری و بهره برداری از اورژانس و بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اردبیل ما را در پیشانی خدمتگزاری و كسب رضایت عمومی قرار داده است/ س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.