بهره برداری از فاز سوم آزمایشگاه پژوهشکده انتقال نیرو دراراک آغاز شد .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، با بهره برداری از این فاز ایران به طور کامل در تست و آزمایش های مختلف تمام برج های انتقال نیرو بی نیاز شد.

قاسم پورافشار معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: در این آزمایشگاه سالانه 30 برج انتقال نیرو تست می شود که خودکفایی کشور در تست این برج ها سالانه دومیلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد .

مرجان مهر رئیس پژوهشگاه نیرو هم گفت: با تجهیز این آزمایشگاه به فونداسیون فاز سوم امکان تست دکل های تلسکوپی پرظرفیت تا شش هزار تن متر در این آزمایشگاه فراهم شده است .

این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه تست دکل های انتقال نیرو درکشور آسیا و اروپا است که شرایط آزمایش همزمان سه دکل را دارا است .

همچنین در این مراسم بهره برداری از آزمایشگاه پایه های توزیع و روشنایی برق هم آغاز شد . علی زاده رئیس پژوهشگاه انتقال و توزیع برق هم گفت: در ماه 20 هزار پایه سیمانی و فلزی توزیع و روشنایی درکشور تولید و نصب می شود که بهره برداری از اولین آزمایشگاه تست این پایه ها شرایط ارتقاء کیفیت و افزایش عمر مفید این پایه ها را فراهم می آورد.

پژوهشکده نیرو و آزمایشگاه تست برج های انتقال نیرو از سال 1383 در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرق اراک دایر شده که قبل از بهره برداری از فاز سوم بیش از 100 دکل در فازهای اول و دوم این ازمایشگاه کنترل شده که بیش از 11 میلیون دلار صرفه جویی داشته است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.