پیش بینی می شود تولید علوفه سبز در زراعت کشت شبدر برسیم و کشت مخلوط شبدر با غلات در مازندران 6/8 درصد افزایش یابد

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرانگاران مازندران از کشت شبدر برسیم و کشت مخلوط شبدر با غلات در سطح 45هزار500هکتاراراضی کشاورزی استان اشاره کردو گفت: یک میلیون و 956 هزار تن علوفه سبز برداشت که در مقایسه با پارسال 6/8 درصد افزایش خواهد داشت.

عنایتی با اشاره به اینکه در بیش از 9000 هکتار از این اراضی کشت مخلوط شبدر با غلات انجام گرفته شده است افزود : شبدر برسیم از محصولات علوفه ای کشت پاییزه استان بوده که به عنوان کشت دوم بعد از برداشت برنج نسبت به کشت آن اقدام می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به منظور توسعه سطح زیرکشت مخلوط شبدر برسیم با غلات 6میلیون ریال برای هر هکتار تسهیلات بانکی پیش بینی شده گفت: کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ازاین تسهیلات برخوردار گردند.

عنایتی به توزیع شدن 800 تن بذر شبدر برسیم با هماهنگی این سازمان و مابقی از طریق منابع دیگر در سطح استان تأمین برای کشاورزان خبرداد

وی با اشاره اینکه 45500 هکتار از اراضی شالیزاری استان به کشت این نبات علوفه ای اختصاص یافته که با توجه به شرایط مساعد جوی سطح سبز آن بسیار مطلوب بود افزود : بطوریکه تاکنون چین اول یا چرای اول آن به اتمام رسیده و حتی چین دوم آن نیز شروع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.