نخست وزير عراق، در گفتگو با روزنامه حريت ترکيه از مقامات اين کشور خواست تا هرچه سريعتر طارق الهاشمي معاون فراري جلال طالباني را به عراق بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نوري المالکي با بيان اين مطلب، افزود: عراق دست دوستي خود را به سوي ترکيه در شرايط کنوني دراز مي کند، اما از مقامات اين کشور مي خواهيم که در امور داخلي عراق مداخله نکند.
وي در ادامه، با اشاره به اينکه روابط عراق و ترکيه در ماه هاي اخير راضي کننده نبوده است، از تحويل ندادن طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق به دستگاه قضائي اين کشور ابراز انزجار کرد.
نخست وزير عراق همچنين با مطرح کردن اين سوال که در صورت پناهندگي سياسي عبدالله اوجالان، رئيس حزب کارگران کردستان و مخالف سرسخت سياست هاي دولت ترکيه به عراق مواضع مقامات اين کشور چگونه خواهد بود، از اردوغان خواست تنها به اوضاع داخلي کشور خود پرداخته و از هرگونه مداخله در عراق پرهيز کند.
نوري المالکي نخست وزير عراق در پايان گفتگوي خود با روزنامه حريت ترکيه، با يادآوري اين مطلب که از زمان متواري شدن طارق الهاشمي به ترکيه، اختلافات دو کشور به بالاترين حد تنش در نوع خود رسيده است، خواستار استرداد معاون فراري رئيس جمهوري عراق از سوي مقامات ترکيه شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار