مناطق ویژه اقتصادی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان یكی از جهت‌گیری های اساسی توسعه اقتصادی كشور در دوران بعد از انقلاب اسلامی دارند.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، گفت: توسعه این مناطق با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و اقصادی مناطق مختلف كشور در اولویت برنامه های دولت قرار داشته است.

میرزاخانی افزود: نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در توسعه صنعت و تجارت از جمله مواردی است كه در متن قوانین برنامه‌های پنج ساله توسعه كشور مورد تصریح و تأكید قرار گرفته است.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مركزی از جمله این مناطق را منطقه ویژه اقتصادی كاوه بیان كرد و افزود: با توجه به جایگاه ویژه شهرك صنعتی كاوه به عنوان بزرگترین شهرك صنعتی كشور، این مكان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای این استان برخوردار است.

میرزاخانی تاكید كرد: شهرك صنعتی كاوه به دلایلی از جمله موقعیت ممتاز جغرافیائی، نزدیكی آن به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام (ره) و با برخورداری از تأسیسات زیربنایی بسیار مناسب، از شرایط خاص اقتصادی برای استان مركزی برخوردار است.

وی از دیگر مزیت های این منطقه را وجود برخی پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فعال در این شهرك، جایگاه صنعتی استان به عنوان چهارمین قطب صنعتی كشور، ایجاد توازن توسعه منطقه‌ای در سطح استان و كاهش برخی هزینه‌های سربار تولید با هدف ورود به بازارهای جهانی دانست.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مركزی اظهار كرد: افزایش حجم مبادلات تجاری محصولات تولیدی فعالان اقتصادی مستقر در منطقه، بهبود فرصت‌های شغلی و دسترسی و اتصال به شبكه بزرگراه های اصلی كشور نیز از دیگر مزیت های ایجاد این منطقه است.

میرزاخانی تاكید كرد: توجه به مناطق اقتصادی سبب افزایش توان رقابتی كشور در مقابل سایر كالاهای تولیدی مشابه توسط كشورهای همسایه و منطقه می شود كه این مهم علاوه بر توسعه صادرات كالاهای رقابت‌پذیر، موجب ورود ارز به داخل و رشد و شكوفائی اقتصاد كشور نیز خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.