مقامات رسمي دفتر رياست جمهوري پاكستان اعلام كردند كه سفر به تهران در برنامه كاري رئيس جمهوري آن كشور قرار نداشته و نهايي نشده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه  نيشن، "آصف علي زرداري" رئيس جمهوري پاكستان شب گذشته در سفر پنج روزه خود وارد لندن شد. پيش از اين گمانه زني شده كه وي احتمالا نخستين توقف خود را در تهران خواهد داشت. با اين حال، مقامات رسمي دفتر رياست جمهوري پاكستان اعلام كردند كه سفر به تهران در برنامه كاري رئيس جمهوري آن كشور قرار نداشته و نهايي نشده بود.
رسانه ها در هفته گذشته خبر داده بودند كه احتمالا اصف علي زرداري سفر خود را با ديدار از ايران و امضاي توافق نامه در مورد خط لوله گاز ايران - پاكستان آغاز خواهد كرد و پس از آن از انگلستان، فرانسه و تركيه بازديد خواهد نمود.  
پيش از اين 'فرحت الله بابر' سخنگوی ریاست جمھوری پاكستان در روز ساه شنبه سفر زرداري به تهران در تاريخ 7 دسامبر به منظور انجام مذاكره دوجانبه وگفتگوي در مورد مسائل منطقه اي را تاييد كرده بود.  
گمانه زني هاي مبتني بر آن بود كه اصف علي زرداري تحت فشار آمريكا از ديدار از تهران خودداري ورزيده است اما مقامات رسمي پاكستاني اظهار داشتند كه بدليل محدوديت زماني سفر پنج روزه زرداري به ساير كشورها وي فرصت بازديد از ايران را نيافته و پس از پايان اين سفر از تهران بازديد خواهد نمود.
پروژه خط لوله ايران – پاكستان همواره با مخالفت هاي آمريكا مواجه بوده است زيرا سبب مي شود تا با تامين گاز پاكستان از سوي ايران درآمد زيادي نيز در اثر فروش آن از آن ايران شود.  
توافقنامه احداث خطوط گازي ميان ايران و پاكستان در جريان سفر ماه نوامبر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران به اسلام آباد امضا شد اما امضاي متن نهايي آن به هفته جاري موكول شد. 
برچسب ها: زرداری ، سفر ، تهران ، پاکستان ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار