مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از نامقاوم بودن بیش از یک هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند 

محمدعلی آخوندی اظهارداشت: حدود یک هزار و 200 واحدمسکونی غیر مقاوم در مناطق زلزله زده روستایی از جمله درمیان، بیرجند، قاین و زیرکوه وجود دارد که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

وی با اشاره به زلزله 5.5 ریشتری چهارشنبه شب در منطقه زهان، تصریح کرد: این واحدها خسارت چشمگیری نداشته و حدود 30 درصد خسارت دیده، اما باید برای جلوگیری از خسارت های جدی این واحدها بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه در 37 روستای زلزله زده در چهار شهرستان بیرجند تقریبا خسارت های وارده درجه یک و درجه دو بوده است، عنوان کرد: طبق برآورد انجام شده 138 واحد بالای 90 درصد خسارت دیده و تخریبی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد روستا 25 روستا در شهرستان زیرکوه متحمل خسارت شده است، گفت: این تعداد واحد در اولویت نخست بنیاد مسکن قرار گرفته و باید جدید احداث شوند.

وی با اشاره به اینکه 511 واحدمسکونی50 تا 60 درصد خسارت داشتند، افزود: این تعداد واحد نیز نیازمند بازسازی و مرمت بوده و باید مردم را به سمت بازسازی و دریافت تسهیلات تشویق کرد.

وی در خصوص توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان، تصریح کرد: 800 تخته چادر، 500 هزار لیتر سوخت از مهمترین اقلام مورد نیاز مردم بوده که توزیع شده است./س

برچسب ها: نامقاوم ، واحد ، مسکونی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.