آرزوها و خواسته های آدمی پایانی ندارد؛با برآورده شدن هر خواسته،خواسته های دیگری را می جوید و هرچه می خواهد خواسته ای است برای خواسته های دیگرش...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،هر روز از کودکانيمان دورتر می شویم و هر روز دیروز هایمان بیشتر، روزهای فارغ از دغدغه و پر از امید با سرعت می گذرند و از آن پس روزهایی پر از دغدغه و دل مشغولی می آید، گاه با خود می جنگیم و گاه به خود امید می دهیم که بعد از این خواهم رسید به آن روز رویایی و غافل از آنکه می گذرند و نمی دانیم که آن روز رویارویی پر از خواسته ها و مطلوب های ما در بستر همین ثانیه ها و لحظاتمان جاری است.
رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: درباره خواستن از خدا که در نگاه دینی دعا تعریف می شود و بسیار تاکید شده و خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرموده اند اگر بندگان من خواسته ای داشتند بگو من جواب می دهم صدای دعاکننده را وقتی که مرا بخواند، پس باید مرا اجابت کند و به من ایمان داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: خواستن چیز مطلوبی است و انسان باید همیشه برای برآورده شدن حاجاتش از خدا طلب کند و حتی گاهی نخواستن از خدای متعال می تواند به نوعی تکبر محسوب شود.
رحمانی در ادامه اظهار داشت: برای خواستن از خدا باید به این نکته توجه داشت که ما نمی دانیم چه چیزی به نفع ماست و چه چیزی خیر است،‌پس هنگام خواستن از خدا باید بگوییم،‌خدایا اجابت کن خواسته ام را اگر به مصلحت من است.
رحمانی خاطر نشان کرد: در هنگام درخواست کردن از خدا خواسته های بزرگ داشته باشیم و در این هنگام به لیاقت و کوچکی خود نگاه نکنیم بلکه به کرم و بزرگی خداوند بنگریم.
گفتنی است: همه ما خواسته هایی داریم که دوست داریم در زندگی ما تحقق یابند، اما وقتی خود را از خواسته هایمان دور می بینیم ناامید و خشمگین می شویم، شاید یادمان می رود که باید کمی بیشتر به خدا اعتماد کنیم.
به خداوند با تمامی دل و عقل توکل کنیم زیرا ما تنها در چهارچوب محدودیت هایمان قادر به حرکت هستیم اما او تمامی راه را می شناسد و ما را از مسیر خواسته هایمان به سلامت عبور خواهد داد./ف

برچسب ها: خواسته ها ، آرزوها ، آدمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار