نائب قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی بهانه ای برای ایجاد حواشی در خصوص تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی شده و یکی از گزینه های سرمربیگری این تیم هم سرمربی سابق تیم ملی امید است.

بیژن مقانلو مربی سابق تیم ملی بزرگسالان و سرمربی سابق تیم ملی امید در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در این مورد افزود: تاکنون در خصوص قبول سرمربیگری تیم ملی تکواندو بزرگسالان با من صحبتی نشده نیازی نیست در این خصوص دروغ بگویم. از تصمیم فدراسیون نیز در این خصوص بی اطلاع هستم اما فکر می کنم بهتر است پس از هرگونه مذاکره ای در این مورد صحبت شود.
*هم اکنون هم برای انتخاب سرمربی دیر شده است
وی در مورد آنکه گفته می شود فدراسیون زمان انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را به پایان حواشی موکول کرده است، گفت: به نظر من تامل در این مورد هم دیر می شود زیرا شرایط تیم ملی طوری است که باید خود را برای مسابقات جهانی سال آینده که برای تکواندو ایران مهم و حیاتی است آماده کند بنابراین باید از هم اکنون برای تیم ملی سرمایه گذاری کرد. سال گذشته هم می توانستیم در اردوهای المپیک تیم جام جهانی را داشته باشیم تا نفرات از آمادگی لازم برخوردار باشند که متاسفانه این کار انجام نشد.
وی گقت: به نظر من با توجه به اینکه زمان زیادی تا مسابقات جهانی باقی نمانده باید از همین فردا اردوی تیم ملی تشکیل شود نه اینکه بخواهیم در باد غرور و بدون مشکل بسر ببریم. اگر با فدراسیون توافق کنم به سرعت تمرینات تیم ملی را برپا خواهم کرد. در هر صورت هر کسی سرمربی تیم ملی شود باید از وی حمایت کنیم زیرا مهم تکواندو ایران است و نباید مشکلات و نظرات شخصی را در آن دخیل کرد.

*همه آرزوی سرمربیگری تیم ملی را دارند
وی در خصوص قبول سرمربیگری تیم ملی تصریح کرد: آرزوی هر مربی است که روزی به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش خدمت کند اما باید بگویم در صورت پیشنهاد فدراسیون به هر قیمتی آن را نمی پذیرم و با توافقات این کار عملی خواهد شد. در این مورد طرفین باید به رضایت برسند. بحث مسائل مالی مطرح نیست زیرا برای من اعتبار مهمتر از هر چیزی است. در واقع در صورت انجام مذاکره خواسته های غیر مغقول ندارم.
*تبدیل شدن ما به من همه چیز را خراب کرد
مقانلو ادامه داد: در صورتی که سه اصل تجربه، همدلی و حمایت نباشد مربیگری موفقی نیز به وجود نمی آید این امر باید به صورت قلبی باشد. بسیاری از نتایجی که در گذشته بدست آمد "ما" را تبدیل به "من" کرد و باعث شد همه چیز از بین برود. باید بگویم من و رضا مهماندوست با اینکه اختلاف سلیقه داریم اما با هم دوست هستیم.
وی گفت: هر کسی به اندازه توانایی هایش سعی می کند نتیجه بگیرد و همه خواستار بهترین ها هستند اما هیچ کس به تنهایی نمی تواند موفق باشد.
*رد سرمربیگری المپیک بزرگترین اشتباهم بود
مربی سابق تیم ملی خاطر نشان کرد: بزرگترین اشتباهم رد سرمربیگری تیم ملی برای بازی های المپیک لندن بود. برای اینکه مهماندوست ناراحت نشود سرمربیگری تیم ملی را در آن زمان نپذیرفتم. در زمانی که استعفای مهماندوست پذیرفته شده بود برای اینکه هر نوع ذهنیتی برای وی ایجاد نشود به صورت غیر مستقیم جواب فدراسیون را نه گفتم.
*مصاحبه زیاد، درست نیست
وی در مورد انتقادات از نتایج تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیایی ویتنام از سوی مهماندوست گفت: هر کسی می تواند نظر شخصی خود را اعلام کند من هم در آن زمان با یک بیانیه پاسخ همه انتقادات را دادم تا همه ابهامات ایجاد شده از بین برود. به نظر من مصاحبه کردن زیادی هم درست نیست می توان با یک بار حرف زدن برای همه، سوالات ایجاد شده را از بین برد.
*بازیکن ترسو مدال نمی گیرد
وی در مورد بازیکنان آسیب دیده افزود: به نظر من بحث بازیکن مصدوم واقعی نیست. تکواندوکارانی که خوب تمرین کنند درصد آسیب دیدگی شان کمتر است. چرا قبلا در اردوهای تیم ملی چنین مشکلاتی نداشتیم؟ اینکه گفته می شود در گذشته برخی از تکواندوکاران بخاطر ترس از کادر فنی  مصدومیتشان را اعلام نمی کردند دروغ است زیرا همان ها برای تیم ملی مدال می گرفتند.
*تغییرات باید تدریجی باشد
وی گفت: مشکلی در مورد بازیکنان آسیب دیده نداریم. ایران پتانسیل بالایی از بازیکنان مستعد را دارد به شرطی که برای تشکیل تیم ملی زمان را از دست ندهیم.باید برنامه ریزی کرد تا با تغییرات تدریجی تجربه بازیکنان قدیم را به جوانتر ها منتقل کنیم.
*کادر فنی باید تفکرات هم سو داشته باشد
مقانلو در خصوص انتخاب دستیاران احتمالیش در تیم ملی عنوان کرد: همانطور که در یک تیم بازیکنان باید با مربیان هماهنگ باشند، کادر فنی هم باید با یکدیگر همانگ بوده تا مشکلی در این مورد به وجود نیاید.هم سو بودن تفکرات کادر فنی بسیار مهم است و این موضوع در زمان هم تاثیر گذار است.
*بی باک خیانتی نکرده است
وی در مورد مهدی بی باک دستیارش در تیم ملی امید که برای مسابقات جام جهانی با فریبزر عسکری همکاری کرد،افزود: اینکه گفته می شود بی باک با قرار گرفتن در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به من خیانت کرده صحت ندارد. مهدی بی باک برای قبول مربیگری تیم ملی بزرگسالان با من تماس گرفت که به او اعلام کردم با توجه به اینکه جوان هستی و در اول راه مربیگری قرار گرفته ای باید مثل بقیه با مربیان زیادی کار کنی و از هر مربی چیز زیادی یاد بگیری./مح

برچسب ها: تکواندو ، مقانلو ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار