یک جامعه شناس گفت: بحران ترین دوره ی عمر آدمی سن نوجوانی است و این سن را دوره ی لباس های کوتاه نامیده اند.

جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فرآیند رشد جسمانی به گونه ای اتفاق می افتد که نوجوانان به طور مداوم و مستمر مواجه با لباس های کوتاه هستند و شاید همین عدم رعایت تعادل رفتاری که منجر به حواس پرتی نوجوانان می شود نیز به خاطر رشد فرآیندهای جسمانی آنان می شود.

وی افزود: رشد سریع در این دوره آن قدر سریع اتفاق می افتد که نوجوان نمی تواند رفتار اعضای بدنش را متعادل نماید.

این جامعه شناس تصریح کرد: دوره ی نوجوانی دوره ی هنجار گزینی است. دوره ای که نوجوانان با نظام ارزش های گوناگون مواجه می شود و برای خویش نظام فکری و عقیدتی را بر می گزینند.

وی بیان کرد: این دوره، دوره ی شکل گیری شخصیت آدمی است و همچنین در این دوره خمیر مایع اصلی شخصیت نوجوان شکل گرفته و آن را از مرز کودکی به جوانی می رساند.

وی اذعان داشت: این دوره نیز دوره ی استدلال طلبی هاست و عصیان گری یکی از مصادیق علمی و آشکار این دوره ی پر تلاطم زندگی انسان هاست، دوره ای که با بیشترین تغییرات ظاهری و باطنی همراه است و افراد در تغییرات دم به دم خویش در بحران ها و تحولات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

جعفربای افزود: بلوغ دوره ای همراه با هیاهو و غوغای درونی که بحران را به دنبال دارد و دین هم به دوره ی بلوغ اشاره فراوانی کرده و به حساسیت آن افزوده و می گوید این دوره به دلیل بروز هیجانات زیاد باعث می شود اتفاقات ناخوش بسیاری در زندگی رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از اشتباهات اتفاق افتاده این دوره سنگ بلای انحرافات بلای بزرگی در زندگی آدمی ایجاد می کند که تحت تاثیر از اشتباهات و اشکالات به شمار می رود./ف

برچسب ها: آدمی ، نوجوان ، تلاطم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار