با پایان یافتن عملیات فاز سوم توسعه ظرفیت آزمایشگاه سازه های انتقال و توزیع نیرو، ایران بزرگترین آزمایشگاه تست دکل‌های پرظرفیت در جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بهره برداری از آزمایشگاه سازه هاي انتقال و توزيع نيرو ، افزون بر جلوگیری از خروج ارز، امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی تست ابردکل های انتقال و توزیع برق به کشورهای مختلف جهان فراهم می شود.

بر اساس این گزارش این آزمایشگاه در استان مرکزی و در نزدیکی شهر اراک ساخته شده است و تنها نمونه‌ای در جهان به شمار می‌رود که در آن امکان تست و آزمایش همه نوع سازه‌های انتقال نیرو و شبکه توزیع وجود دارد.

معدود آزمایشگاه‌هایی که در کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان و آمریکا نیز قرار دارند، تنها امکان آزمایش یک یا دو نمونه از سازه‌ها را دارند و از این نظر آزمایشگاه سازه‌های انتقال نیروی ساخته شده در ایران به دلیل تجمیع تمام آزمایش‌ها در یکجا که موجب کاهش هزینه مربوط به آزمایش‌ها و افزایش دقت آن می‌شود، در جهان بی نظیر است.

این گزارش می افزاید :آزمایشگاه سازه با امکان انجام تست همزمان سه3 دکل در سه بستر، عملا به تنها آزمایشگاه در اروپا و آسیا که امکان تست همزمان سه دکل را دارا است، تبدیل شد.

گفتنی است :برای  طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی فاز سوم این آزمایشگاه مرجع حدود 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده ضمن آنکه تاکنون با تست و آزمایش دکل های مختلف برق حدود 11 میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شده است.

شایان ذکر است طی یکسال اخیر دکل هایی از کشورهای ارمنستان، عمان، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برای تست به این مرکز فرستاده شده است./عب

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق ، انرژی ، دکل ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار