استاندار خراسان‌جنوبی از ارسال بیش از نیم میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی به منظور تامین سوخت مناطق زلزله زده در کمترین زمان ممکن خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ قهرمان رشید در جلسه بررسی مشکلات مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: جاده‌های ارتباطی بین روستاها باید در اسرع وقت مرمت شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از هم‌اکنون کار آواربرداری و ساخت واحدهای مقاوم در این مناطق را آغاز می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی به ارسال بیش از نیم میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی به منظور تامین سوخت مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: این مواد سوختی نیز باید در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به سردی هوا در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد.

رشید به تامین برق مورد نیاز از همان ساعات اولیه در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات لازم در زمینه بهسازی باغات و واحدهای دامی باید هر چه سریع‌تر از سوی جهاد کشاورزی در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به اقدامات دولت در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: دولت تسهیلات بسیار مناسبی را در این زمینه به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان روستایی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی قرار می‌دهد.

مقام عالی دولت در استان اظهار امیدواری کرد مردم استان بیش از گذشته نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کنند چرا که در زلزله اخیر هیچ یک از واحدهای مسکونی که مقاوم‌سازی شده بود آسیب ندیده است.

رشید گفت: اداره کل آموزش و پرورش نیز باید در روستاهایی که مدارس آنان دچار خسارت شده است با در نظر گرفتن کانکس‌هایی مشخص نسبت به از سرگیری کلاس‌های درس اقدام کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی نیز ضمن در نظر گرفتن سبدهای غذایی مشخص برای مددجویان تحت پوشش، نسبت به ساخت واحدهای مسکونی برای این عزیزان در اسرع وقت اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان متناسب با حوزه کاری و ماموریت‌های سازمانی خود در زمینه بررسی مسائل و مشکلات و درخواست‌های زلزله‌زدگان اقدام و در اسرع وقت نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز برای آنان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند./س

برچسب ها: ارسال ، فرآورده ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.